Giske, igjen

Det politiske spillet fasinerer meg, derfor blir det litt mye om Giske.  Liker du det ikke, så kan du jo bare finne noe annet å lese.

Jeg har sagt før at jeg egentlig synes litt synd på Trond Giske.  For det må jo være opplagt for alle at han blitt utsatt for en maktkamp innad i partiet.  Noen sterke krefter ønsker ikke at han skulle få fornyet tillit.
Jeg er på Trond Giskes alder.  Det hender jeg er på byen sammen med jevnaldrende av begge kjønn.  Det er sjelden at unge kvinner i begynnelsen av 20 åra svermer rundt menn i 50 års alderen med måne. OK, han er kjendis, Men vi snakker ikke om en deltaker på Paradise Hotel eller en berømt filmstjerne.  Vi snakker om en fyr som er kjent for å være politiker, statsråd og skjørtejeger.  Jeg vet ikke hvor mye cred det gir å poste et bilde på snapp eller insta med han fyren der.  En del likes, ja jøss. Men ikke SÅ mange.

Så det burde kanskje demre for han når det var helt vilt med smårips som ønsket å la seg fotografere sammen med han. Han burde tenke at er det så lurt og la seg fotografere sammen med unge jenter i bilder som er tenkt delt på sosiale medier?  Hvor lenge er det før noen av de som liksom ikke er på min side i maktkampen får tak i dem?  Hvor mye faenskap kan de i såfall klare å få ut av det?
Sånne tanker.  Men, nei, han danset og lo. Poserte villig og trodde han var konge – eller statsministerkandidat.

Så tok det da ikke lang tid før bildene var på alle medier, og det finnes vel knapt den person i landet som ikke har sett en video fra overvåkningskameraet i baren som viser en Giske på dansegulvet med ei lita tuppe på knapt 20.
Ingen som spør seg hvorfor overvåkningsvideoen fra en bar plutselig ble offentliggjort?
Hvorfor en ung mann fra LO plutselig ble så indignert at man skulle tro han var en streng læstadianer fra bibelbelte som umiddelbart måtte skrive bekymringsmelding til ledelsen i Arbeiderpartiet?
Hallo. Vi snakker om litt uskyldig dans,  Det er da ikke snakk om KrF heller!

Som sagt, ikke tvil om at det har vært en maktkamp.
Ikke tvil om at noen brukte de dansetrinna for alt de var verdt, og litt til.
MEN hvorfor lot Giske det skje?
OK, jeg har hørt at når ølen går inn går vettet ut. Og det var en bar, det var øl med i bildet.  Men jeg har ikke fått inntrykket av at Giske var overstadig beruset.  Og slik jeg har forstått det, er han en fyr som er vant til å ha en øl under vesten ved sosiale sammenhenger. Jeg tror ikke han var full.
Så hvorfor hoppet han opp i honningfella med begge bena og slukte både mark, krok og snøre?

Han kan skylde på maktkamp så mye han vil for meg. En god del av skylda må han ta på egen kappe.
Og slik jeg har forstått det, så er det vel heller dømmekraften enn dansinga som har felt han.

Om jeg er mer imponert over Hadia Tajik og de andre som står bak?
Nei, det er jeg ikke!
Like lite som jeg tror landet er tjent med å la seg lede av en fyr med så dårlig dømmekraft som Giske, tror jeg landet er tjent med å ledes av mennesker som tyr til politiske renkespill og ufine knep for å oppnå makt.

Heldigvis finnes det andre partier enn Arbeiderpartiet.
Rødt for eksempel.

 

 

1 kommentar
    1. Jeg er så enig i det du skriver. Jeg tror folk bruker videon, klippene for det det er verdt. Råttent nok. Men han må være bra dust selv. Så der er de TO som er ganske dust. Man MÅ jo skjønne at folk vil bruke dette, så dum kan han ikke være i disse sosiale medier -tider….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg