Godteskåla mi……

Enda Rødt har en fantastisk fremgang for tiden,6,2 % på siste måling.  Bare nevner det. Og jeg blogger om det fantastisk spennende livet til en listekandidat fra Rødt som håper å komme inn i kommunestyret, så når jeg ikke opp på bloggtoppen. Forstå det den som kan..
Ikke holdt det lenge for Rasmussen som blogget om følelsene for gamlekjæresten heller.  For Isabella Raad har vist oss bildene av godteskuffen sin. Den unge damen som ennå ikke har fått alle møblene på plass i sin nye leilighet har vært på Harrytur til Sverige og fylt opp en hel skuff i kjøkkenet med godteri.  Flink til å ta bilder er hun og, så det var nesten så jeg fikk vann i munn. Og nok en gang tenker jeg at det er ikke så stor forskjell på ungdommen nå og da jeg var ung på 80-tallet. Jeg hadde nok ikke en så struttende godteskuff, men godteri var en viktig del av det jeg hadde i matskapet…

Her i huset er det ingen godteriskuff.
Men vi har en godteskål her i huset. Den står på salongbordet rett ved sofaene o pelspleddene.  Den er sjelden full lenge av gangen.  Nå skal jeg snart ta en strekk på sofaen  under pelspleddet og hvile ryggen.  Den er vond etter morgenens aktiviteter. Boka ligger på salongbordet, og godteskåla er fylt opp med Kit Kat Yngste sønn kjøpte med fra Sør-Korea eller Japan, og min nieses hjemmelagde karameller.

6 kommentarer
    1. Hm, jeg har ingen godteskål. Dvs har skåla, men den er tom. Faktum er også at jeg kastet godterestene etter jul for å være sikker på at jeg ikke spiste dem. 🙂 Godteri er ikke mat, ergo god samvittighet for å hive.

      Godteskuffen til Raad så jeg bilde av, men jeg klikket meg ikke innpå. Det meste var sånt jeg misliker, så jeg gikk ikke i fella. Din lille skål funka bedre, for her er jeg. Jeg er for tung, så digre godteskuffer er ikke lurt.

      Ha en fin dag!

    2. Her er godteriet i en pose i kjøkkenskapet, men burde helst vært på loftet! 😉 Når gubben har kjøpt seg godteri, har han det i bilen, noe som også er ganske smart. Han kjører bil bare til og fra jobben + at da får ikke jeg tak i det, hehe.

    3. Jeg har opptil flere godteskåler jeg, men alle sammen står helt tomme i skapet. Kan ikke ha sånt stående, for det blir tomt nesten før skåla er fylt opp 😳

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg