Halv seier?

Jeg har kanskje vært litt over snittet opptatt av Hønefoss skole sin skjebne de siste dagene. Men sånn er det når jeg blir engasjert i en sak. Og det har vært en stor sak her i Hønefoss. Det ser man på alle leserbrevene, underskriftskampanjen, avisartikler og det store engasjementet.

I dag våknet jeg til nyheten om at “skolesjefen” åpner for en utredning om oppgradering av skolen. Han sier at om få år vil man trenge en barneskole mellom skolen i syd, som åpnet nå etter jul og barneskolen i nord som etter planen åpner til skolestart 2020. (Slik som jeg har påpekt). Han sier at en totalrenovering nok ikke vil bli dyrere enn nybygg med prosjektering, oppkjøp av tomt etc. (Jeg hevder at det blir rimeligere)

En underskriftskampanje, såkalt innbyggerinitiativ har ført til at saken må opp til ny behandling.

Så nå gjenstår det “bare” å få overbevist de som styrer partipisken i posisjonspartiene. Altså Arbeiderpartiet, Høyre, Venstre og Krf.  Sukk. Ingen lett oppgave. For det sitter noen der og lukker ørene og vil hverken høre eller lese.

Vi har ikke gitt opp. Vi skal klare å redde skolen. Det er så mange gode krefter som drar sammen. Vi vil nå målet.

#fordifelleskapfungerer

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg