Håper på et ja….

I dag har jeg gjort noe mange vil se på som sprøtt.  Jeg liker det, å gjøre noe sprøtt innimellom. Det krydrer hverdagen.

Da jeg leste gjennom toppbloggerne i dag stoppet jeg opp ved bloggen til Aud Marit.
Aud Marit gruer seg til mestringssenteret der hun er noen dager i uka stenger for et par ukes sommerferie.  Det blir lange dager når tilbudet ikke er der.
Så mens de fleste nå går rundt og gleder seg til ferie, går Aud Marit og andre i hennes situasjon og gruer seg.
Gruer seg til lange dager uten at noe skjer, mens “alle andre” har den ene fantastiske ferieopplevelsen etter den andre. Slik føles det i det minste når en blar seg gjennom sosiale medier.
Når man da sitter å blar seg gjennom blogginnlegg og facebook og ser det fantastiske livet alle andre velger å dele er det lett å føle seg til overs og i veien når en selv sliter med å fylle dagene.

Da fikk jeg den ideen om at jeg kanskje kunne bidra til at Aud Marit fikk noe å se frem til, noe å glede seg til i de ukene i stedet for å grue seg. Så jeg sendte en melding og ba med meg Aud Marit et par dager på hytta.
Jeg har truffet Aud Marit på et spontant bloggtreff for noen år siden og vet at vi raskt fant tonen og at skravla gikk lett Jeg er overbevist om at vi kunne få noen trivelige dager.
Nå sitter jeg her og håper på at Aud Marit svarer ja til et par dager på fjellet.

Jeg skriver ikke dette innlegget for å skryte av hvor snill jeg er eller å fremheve meg selv på noen som helst måte. Jeg skriver mer for å dele ideen. Kanskje flere har lyst til å være med på å gi Aud Marit noen gode ferie-opplevelser, noe å glede seg til.  Det er ikke alltid så mye som skal til for å bryte ensomheten og de lange, tomme dagene.
Og du – det er ikke bare Aud Marit som sliter med lange dager når slike tilbud stenger, kanskje har du noen i din nærhet som trenger noe å glede seg til.

 

12 kommentarer
    1. Jeg har ikke vært inne her før nå, er akkurat ferdig hos tannlegen. Å ja det blir jeg med på hyttetur det er koselig, nå ble jeg kjempe glad. Jeg leste igjennom kommentaren din nå på min blogg.

      Ønsker deg en kjempefin dag.

      Klem fra meg til deg.

      1. Så bra, da har vi en avtale!
        Kontakter deg på sms eller telefon når ferien nærmer seg og avtaler klokkeslett og sånn.
        Gleder meg. Håper på fint vær og noen uforglemmelige dager!

    2. Så fint da høres vi på telefonen når det nærmer seg. Gleder meg veldig . Været får vi ikke gjort noe med, håper på finvær dette blir gøy og uforglemmelig uansett vær syntes jeg da.

      Klem fra meg til deg.

    3. En kjempeide og nå får dere noen uforglemmelige dager i juli! Håper at flere kan gjøre det samme for alle trenger noen i livet sitt som viser at de bryr seg.

      Ønsker dere en riktig god pinse!

    4. Så hyggelig!🤩
      Dette må jo bli vinn-vinn for begge parter.🤗👍🏻
      Absolutt en god ide for andre. Det er så mye som stenger når det er sommer. Viktige tilbud som mange virkelig trenger. Så bra at du tok saken i egne hender.👏🏻💪🏻

    5. Så koselig dere kommer til å få det – så at Aud-Marit takka ja! Gøy å gjøre noe sammen med andre – det er en viktig tanke å ta med seg! <

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg