Hår….

Reklame  parykker fra Adlibris Hårstyling fra Disney Soy, Luna.
Reklame luer fra Cavallo, Levis, Resterøds, Tenson, Rosemunde.  Adlibris

 

Parykk Hjerte//Parykk Heks Mahogni//Parykk Klovn Lang//Skummel Klovnemaske Med HÅR//

Style ditt eget hår, Disney Soy Luna//Parykk Rød Havfrue//Parykk Djevel Halloween//Parykk EnhjØRning

Isabell Eriksen er fremdeles på bloggtoppen med innlegget om at hun har farget håret.  Det er utrolig hvor interessant den hårfarginga er. Men hu ble fin, det er sant.
Jeg er ikke fin på håret. Jeg har ikke en bad-hear-day, jeg har en bad-hear-life. Og nå er de pistrete hårstråene på toppen av skallen overmoden for litt fornyelse.

Problemet er jo, sånn uten om at lønninga først kommer inn på konto på mandag, at når jeg setter meg i frisørstolen og sier ” Finn på noe tøft” så ser frisøren bare rådvill ut. Hva mener denne kjerringa egentlig?  En annen gang utdypet jeg; “Lag en frisyre som matcher personligheten min” .  Frisøren mønstret meg et par sekunder og satte i gang. Og hva fikk jeg?  Jo verdens mest kjipe kjerringfrisyre. Takk for den!  Vurderer virkelig parykk!

Jeg er utrolig dårlig til å forklare frisøren hvordan jeg ønsker det. Og jeg blir like overrasket hver gang over at frisøren ikke er tankeleser, eller helst klarer å finne ut hvordan jeg vil ha håret når jeg i grunn ikke vet det selv.
Det er Storesøster sin skyld.  Helt fra jeg var ganske ung var det hun som fiksa håret mitt.  Hun er 13 måneder eldre enn meg, og friserte meg lenge før hun begynte på frisørlinja. Hun klipte fjærklipp på meg, du vet sånn kort oppklippet sveis da jeg skulle begynne i 8. klasse. Det var ikke lett til å få pent. Og før hun sa seg fornøyd var håret blitt så kort at jeg ikke trengte å tenke på å klippe det før det var tid for å begynne i 9.
Men stort sett var jeg fornøyd. Og etter at hun begynte på frisørlinja og videre i lære og som ferdig frisør  var jeg alltid tøff på håret. Hun prøvde ut mye på meg, og jeg var villig prøvekanin for alle hennes innfall.

Storesøster klipper fremdeles, når hun har tid.  Men siden hun har veldig fulle dager, arbeider som Rektor på en Montessoriskole, er lokalpolitiker, har tre barn og to barnebarn og nok av andre ting og fylle tiden med tenker jeg at hun kanskje har nok annet å tenke på om ikke jeg skal forlange at hun klarer å tenke kreativt om hodet mitt.

Nintendo Super Mario-Lue//Cavallo//Viktoriansk Lue Hvit//Resteröds//TENSON//LEVI’S//Rosemunde

Kanskje jeg bare skulle finne ei lue og trekke den over hue.  Da kan jeg jo finne ei lue som matcher både kjerringa og sinnsstemningen.
Lue. Jeg vokste opp og var ungdom på den tiden ingen gikk med lue (på nød på skitur.)  Mamma forlangte lue på, og vi puttet den i sekken så fort vi hadde runda hjørnet på garasjen til naboen og var utenfor synsvidde.  Skulle jeg begynne med lue nå?  Den eneste lua jeg tror jeg har er Hønelua jeg kjøpte til påskeskirennet og den er liksom litt out-of-season i august.

4 kommentarer
    1. Mye kult i rødt her..og lua de er jo tipp topp 👍 Jeg er av og til fornøyd med håret etter frisørbesøk..men som regel blir det ikke sånn jeg håpa på..men det er vel mer pga håret mitt og ikke pga frisøren..hehe.. Du skriver alltid med morsom snert 🤗

    2. Jeg er ganske så kjedelig når det kommer til hår, – har nok hatt den samme frisyren de siste 20 årene og ikke så mye som en liten fargedæsj har havnet oppi der. I tidlige år hadde jeg fjærklipp, og noen trodde jeg var gutt, og har såvidt sneiet innom permanent. Nå får det strie håret mitt være som det er, tror jeg…
      Kult at du tør å prøve litt forskjellig! 👍Lue trenger du definitivt ikke, om det ikke er kaldt da, hehe.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg