Hva skjer egentlig?

Unner meg både kake og kaffe-latte i dag. Har gjort noen ærender i byen og skal på Årsmøtet til Rødt om en liten stund.  Årsmøtet i Rødt Ringerike er greit. Jeg har sagt at jeg tar gjenvalg. Kommer ikke til å bli påsatte noe verv jeg ikke ønsker. Spenningen ligger vel mer i om det kommer noen flere enn oss som alltid stiller. Vi har som ellers i Rødt hatt en formidabel medlemsvekst. Det hadde jo vært hyggelig om noen nye medlemmer dukket opp. Hadde og vært hyggelig om noen av de som dukker opp sjeldent eller aldri av “den gamle gjengen” møter opp.

Det er ikke bare årsmøte.  Det som vel blir kveldens hovedtema er at Peter M. Johansen, journalist i Klassekampen kommer for å snakke om Ukraina. Det er jeg spent på.  Ukraina et jo et brennhet tema som jeg finner utrolig skremmende. Er en krig i Europa rett rundt hjørnet? Jeg hørte akkurat at “tilfluktsrom” var det mest googlete ordet i dag. Tror det var hvor er tilfluktsrom.  Det er flere enn meg som føler usikkerhet.

Som sagt kanskje vil jeg forstå mer av den bakenforliggende konflikten i kveld. Samtidig er jeg litt kritisk.  Er jeg sikker på at det er en journalist fra Klassekampen son vil gi meg det mest nøytrale bildet av konflikten?

Vel vi får se. Nå må jeg stikke av gårde på møte.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg