I avisa igjen

Gamle Gubben Grå ga fra seg et “Nemmen” der han satt bøyd over lokalavisa i morges. Jeg kikket bort på avisoppslaget jsn leste og sukket. Jeg hadde lest artikkelen i nettavisen på julaften.

Det var en fin artikkel, det var ikke det.  Redaktøren hadde god tid da hun besøkte oss i Tisk-teamet et par dager før jul. Jeg synes det er flott at avisa kaster lys på den jobben vi gjør og den innsatsen mange av mine kollegaer har gjort under pandemien. At slike som Nina får bildet sitt på forsiden og blir sittert flere ganger er vel fortjent. Hun er en av de som har stått på helt siden starten av pandemien og har lært opp mange samt jobbet utrolig mye.

Det jeg ikke er fult så fornøyd med er bildet av meg, og teksten som omtaler meg som Rødt-politiker.

For det første er jeg en liten brikke i Tiks-arbeidet. La heder og bildebruk brukes på de som har stått i denne jobben lenge. For det andre, det er Brit som jobber i Tiks-teamet. Det har ingenting med mitt politiske engasjementet å gjøre. Jeg har alltid vært nøye på å skille jobb og politikk.  For det tredje, mange vil nok spørre hva jeg gjør der, jeg har jo “alltid” jobbet på sykehuset. Mange spørsmål fra perifere bekjente som må besvares.

Artikkelen var bra. Flott med fokus på den jobben vi gjør, men hvorfor var det så viktig å trykke bilde og tekst om meg?

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg