Influert av en influenser

Hensikten med å være blogger er jo et ønske om at noen skal lese det man skriver.  Og siden bloggere kalles influensere er vel noe av meningen at man skal influere, påvirke,  sine lesere i en eller annen retning.
Margrethe med bloggen Ut i friluft fikk meg til å reise til Hokksund i dag.

Hennes innlegg og bilder av kunstverket Fossefall med laks laget av kunstneren Tormod Solløs vekte min interesse.  Og, ja det var en fin skulptur,. Du formelig ser laksen som spretter.  Den ser nesten levende ut der den glinser i solskinnet.

Jeg prøvde å google kunstneren. Jeg fant ut at han er født på 1950-tallet. At han kommer fra en slekt med mange kunstnere, men kanskje ikke er den av de som er mest kjent.

Jeg fant og ut at han har stilt til valg for Rødt i Øvre Eiker. Så i tillegg til å være en flink kunstner bør han jo ha noen fornuftige politiske holdninger.

Takk til Margrethe for flott tips til søndagsturen. Vi hadde planer om å ta en tur langs frisklivsstien også, men plutselig åpnet himmelens sluser seg, Så det får vi ta en annen gang.

 

6 kommentarer
    1. Å så koselig at du tok en tur dit da! Gøy at jeg kan komme med tips som noen virkelig tar tak i og bruker! Jeg dro derfra i 10-tida idag, og møtte regnet på vei nedover Lågendalen….! Fint at du googla litt rundt kunstneren – alltid bra å få ny kunnskap! 🙂

      1. Takk for tipset! Det er ikke alltid det er de største attraksjonene er de som vekker mest interesse.
        Jeg liker slike utflukter som i dag, og Hokksund er jo en snau times kjøring fra oss.

    2. Utrolig gøy altså, artig å lese at du du ble fenget av interessen der!
      Dere kunne jo nesten hatt et treff dere, DU, Utifriluft, Annebe og Monairens..
      Hokksund er på kartet nå!

      1. Hokksund, det nye stedet for influenser-kjerringer. Du skal se det er nok ikke lenge før Monairens og Annebe også deler bilder av laksen. Det kommer til å bli en helt strøm av mennesker som rusler rundt Nøstetangen og Drammenselva nå.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg