Jeg danser i regnet…..

Bildet er fra da vi feiret mangfoldet og folk danset og folk danset kurdisk folkedans på torget.  Jeg danset ikke da.
Men i dag da regnet endelig kom, danset jeg på terrassen.
Lufta hadde ligget og dirret hele dage. Det var varmt på jobb, varmt ute, varmt over alt. Varm, tung luft.  Da tordenbrakene hørtes i det fjerne ventet jeg med lengsel på at regndråpene skulle komme.  Og da de endelig falt lett mot terrassegulvet danset jeg barbeint i sommerkjolen ute i regnet.
Jeg satte meg i kurvgyngestolen der på terrassen.  La hodet bakover og kjente regndråpene mot ansiktet.  Gamle Gubben Grå sto i døråpningen, under tak og stirret på meg.
Nå var jeg nok atter det merkelige vesenet han en gang forelsket seg i.  Jenta som var ulik alle andre han hadde møtt.
I natt skal soveromsvinduet på vid vegg, og den klare nattelufta fylle soverommet. Jeg gleder meg.

7 kommentarer
    1. Jeg skal danse i regnet når det kommer hit. Det er godt med sol og varmegrader, men sol er best i skyggen, og det blir lett for varmt for meg.

    2. Herlig beskrivelse av situasjonen. Det var godt med litt regn, vi var ute med båten da det kom. Det kom fort og gikk litt for fort over. Ikke lenge nok til at det ble en klar natteluft ut av det, dessverre.
      Men danse i regnet, – ja, det er deilig 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg