Jeg sa det…..

Jeg sa det til Gamle Gubben Grå i går, men ble jeg hørt? Nei, selvsagt ikke.
“Du må ta et bilde av meg i 17. mai stasen”, sa jeg “Helst burde vi ha et bilde av oss to sammen.”  Han så uforstående på meg. “Jeg vil trenge det til bloggen min i morgen” forklarte jeg. “Alle deler bilder av seg i finstasen, det gjør sikkert den som kommer på toppen av lista i morgen og. ”  Men Gubben virket ikke så veldig interessert.  Og selv om jeg er fornøyd med å være tilbake på lista.(95. plass) så har jeg jo større ambisjoner.  Sofie Karlstad som troner øverst har, som jeg forutsa, bilde av seg selv og han fyren jeg tror hun fant på Paradise Hotell. Han i dress, og hun i flottbunad fra Hardanger.

Jeg blar gjennom mine bilder fra17. mai feiringa. Det kunne jo ha sniki seg inn en selfie. At jeg har holdt mobilen feil eller kommet borti knappen for selfie-modus. For en ting er sikkert. Jeg har ikke selv med vitende og vilje tatt noen selfie. Det er liksom ikke min greie. Men, niks. Ingen selfie.

Så så jeg gjennom bildene fra slekta. Vi pleier liksom å sende hverandre bilder i etterkant av at vi har vært sammen.
Det var en hel mengde oppstilte gruppebilder, Familien “Glum” Storesøster med barn, svigerbarn og barnebarn, Høvdingen med alle barnebarn og oldebarn. Og hele slekta unntatt fotografen, som så varierer på alle bildene.  Og veldig mange bilder av de to minste.  Barn på 2 og 4 er jo mye bedre fotomotiv enn kjerringer på 52.

Men på ett av bildene var jeg med. Hva jeg egentlig driver med er ikke godt å si. … Men slik fremsto altså jeg 17. mai.

For å pynte litt på inntrykket tok jeg og å klippet litt ut fra disse oppstilte familiebildene.  Litt bedre versjon av meg muligens..

.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg