Kjerringa er i vinden…

Straks leggetid.  Det har vært en begivenhetsrik dag, selv om jeg knapt har vært utenfor Drømmehusets fire vegger. Jeg har blitt forkjølet og har vel brukt opp en hel tørkerull i løpet av dagen bare på å tørke snørr.
Likevel var ikke det med begivenhetsrik dag ment ironisk.

Formiddagen var i grunn kjedelig. Jeg prøvde å lure meg unna så mye husarbeid som mulig uten at Gamle Gubben Grå skulle surne helt.
Ved 14 tiden hadde jeg gjort såpass mye at jeg kunne ta en strekk på sofaen under pelspleddet med god samvittighet.  Jeg er forkjølet, og det har Gamle Gubben Grå fått med seg. Vekk meg til middag sa jeg og trakk pleddet over hodet.

Gamle Gubben Grå er snill, så han vekket meg et par timer senere, eller mulig tre, til nydelig stekt fårefilet.
Og da oppdaget jeg at denne kjerringa virkelig var i vinden. Det hadde rent inn med mailer og telefoner mens jeg sov. Telefonen var selvsagt på lydløs. Jeg ønsket ikke å bli forstyrret mens jeg hvilte.’

Det var telefoner fra familie, en politiker og en telefonselger. De to første ringte jeg opp igjen til etter middag. Den siste, altså telefonselgeren, får ringe tilbake selv hvis han vil snakke med meg.

Det var mailer om politikk, noen reklameinnlegg, ett medmenneske som tror at jeg kan løse problemer, og tro det eller e: En forespørsel om et bloggsamarbeid!

Som alle slike bloggsamarbeid er det utrolig spennende og veldig, veldig hemmelig.  Selv om jeg selvsagt skulle ønske at jeg kunne dele dette med dere så tror jeg dere forstår at dere må leve i spenning litt til.

Som den erfarne forhandler jeg er har jeg brukt kvelden til å vurdere hva som er realistisk å oppnå, og utarbeide et forslag til hvordan jeg kunne tenke meg et slikt samarbeid. Jeg skal sove litt på det i natt, og så skal jeg sende det over i morgen. Så tenker jeg vi kommer til en løsning begge parter kan bli  fornøyd med.  Jeg har noen virkelig gode ideer.

Mailen fra medmennesket som trenger hjelp er ikke glemt.
Den vil og bli besvart i morgen. Om jeg er den rette til å hjelpe vedkommende, om jeg har energi og tid til å engasjere meg eller om jeg heller skal gi hjelp ved å finne noen andre som kan bidra har jeg ikke helt bestemt meg for.

Føler meg levende i kveld. Føler at livet er pulserende, hektisk og spennende. Akkurat slik jeg liker det.

8 kommentarer
    1. Jeg er litt nysgjerrig på hva et “bloggsamarbeid” består i. Jeg antar det vil vise seg når tiden er inne.

    2. God morgen!
      Trasig med forkjølelse…. men du får god pleie i hjemmet – og det er bare å ta det med ro til det går over….
      Og så spennende med bloggsamarbeid!
      God bedring med forkjølelsen.

    3. Så spennende. Nå er du kommet litt opp på den berømmelige lista. Skriver godt gjør du. Ønsker deg god bedring.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg