Lengter mot vår

Snø!?!
De siste døgnene har det lavet ned med ujevne mellomrom  og jeg som har gått rundt og håpet på en ekstremt tidlig vår har blitt smertelig skuffet.  Ikke hjelper det på humøret at det er kuldegrader, snø, betydelig med varmegrader og tilløp til regn om hverandre. Holke, is og redsel for beinbrudd gjør ikke ei beinskjør kjerring som meg mer positiv.

Fornuften min sier at det er sein påske i år, og at det som oftest pleier å være ensbetydende med sein vår.
I så fall må jeg vente ennå et par måneder før jeg kan kaste piggsko og ulltepper langt inn i boden og glede meg over fuglesang, og sildrende vårbekker.

Jeg sjekka når det var fastelavn i begynnelsen av uka. Tenkte jeg så smått kunne begynn med bjørkekvister, forsythia og fjær. Vet at fastelavn noen ganger sammenfaller med morsdag – som jeg feilaktig trodde var førstkommende søndag. Men morsdag er ikke før neste helg, og fastelavn først om tre uker. (Sukk).

I 2019 var jeg en tur i Amsterdam i januar.  Fikk litt vårfølelse midt i vintermørke.  Det gjorde meg godt.
Men en Europatur frister liksom ikke i disse dager.

Sjekker været denne helga på byene nedover kysten. Sydenferie innenlands kan jo og være noe. Men værvarslinga på yr viser at jeg nok må reise et stykke for å finne noe som kan minne om vårvær denne helga. (Sukk nummer to.)

Spa hadde vært noe!
Jeg tar et rakt søk på spahotell på østlandet. Det første som dukker opp er Doktor Holms på Geilo!!!!
Unnskyld meg, men hvis en lengter etter sol og sommer, eller i det minste vår, reiser en ikke til Geilo i februar. (Trippel-sukk)

Jeg tar et googlesøk på “få vårfølelse”, og får tips om å reise til Lygnasæter og spise soft-is.
Jeg har aldri likt Soft-is, og Lygnasæter er ok det, men det er garantert ikke vår der.

Men t annet tips er bedre. Tulipaner!
Så i morgen når Drømmehuset er shina skal jeg dra til byen og kjøpe en stor bukett fargerike tulipaner.

 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg