Leppe-sove-maske?????

NB! BILDE ER ET ILUSTRASJONSFOTO!   BRUK IKKE DAGKREM SOM SOVEMASKE FOR LEPPER NB!

Jeg er på en 11.plass i dag. En plass opp fra i går.  Den som jeg har passert på min vei oppover er Cathrine Ruth, og det er hennes innlegg som får overskriften i dag.  For vet dere at det finnes sovemasker for lepper????  Cathrine Ruth reklamerer i sitt innlegg for “Lip sleeping Mask”  Den finnes i fire forskjellige smaksvarianter, bær, grapefrukt, sitronsorbet, og godteri og tryller såre og sprukne lepper mye og fine i løpet av kun en natt.
Jeg lærer stadig noe nytt.

Det var tirsdag i går, og det er den dagen Martine Halvs tenker tanker. Ti tanker for å være nøyaktig.
Som kjent tenker denne kjerringa mange tanker om så mye hver dag. Men nå altså til Martine sine tanker.
Hun tenker på genserne hun selger til inntekt for kreftforeningen.
Skuffer meg litt at Kreftforeningen ikke var like positiv til Vibbedilles armbånd.

Martine tenker også på en tannkrem hun kjøpte da hun bodde i Stockholm. Link og greier, skikkelig reklame. Martine savner Stocholm hvor hun bodde i fjor vinter. Nå flytter hun snart til USA:
Innimellom savner jeg Oslo enda det er over 30 år siden jeg bodde der.  har ingen av tannkremene jeg kjøpte da.

Reklamen slutter ikke der. Det må jo og reklameres for treningstøy. Rabattkode og greier.
Jeg kommer ikke til å benytte meg av den. Det er vel få om ingen som er mindre opptatt av treningstøy enn meg. Mascara og vippeserum som hun reklamerer for er heller ikke varer jeg kommer til å svi av penger på. Heller ikke boka til Martine Halvs, men det har kanskje mer å gjøre med den store haugen med uleste bøker som fremdeles ligger på hjørnebordet i stua.

Så flyr tankene til Martine videre. Tenk at det alt er 7. september.
Jeg synes og det er rart at sommeren er over. Jeg synes den liksom ikke har startet før den er over. Har sikkert noe med at jeg labba rundt med rullator til langt ut i juli.

Martine lurer på om det alltid har skjedd så mye ekstremt i verden som det har gjort det siste året, og om det bare er et tegn på at hun begynner å bli voksen at hun får det med seg.
Svaret på det spørsmålet er et rungende JA!
Men jeg er enig i at det er sykt at i Texas kan en far voldta sin egen datter og få nesten 100.000,- om hun prøver å ta abort etter seks uker.

Martine slår videre fast at forkjølelse er smittsomt, og alltid har vært det. Så Dagbladet burde ha spart seg krigstypene i helgen. Så enig, så enig.

Martine har og noen tanker om vennskap. Om dårlig samvittighet fordi man ikke klarer å dekke de behov enkelte i vennekretsen har.  Jeg forstår hva hun mener. Jeg har ryddet litt i vennekretsen. Ikke det at noen venner har gått i søpla, bare det at jeg har funnet ut at det er noen jeg ikke trenger å være så tilgjengelig for. Noen som tapper meg for energi og sjelden gir noe energi tilbake. For meg er et vennskap tosidig. Begge bør få like mye ut av det – på sikt. Når jeg sjeldnere enn før er sammen med dette mennesket og alt hver gang dreier seg bare om henne og hennes utfordringer ja da føler jeg for hver gang at det er greit at det har blitt litt mer avstand mellom oss. Greit for meg.
Jeg har flere fantastiske venner jeg vil gå gjennom ild og vann for, og som jeg vet ville gjøre det samme for meg. De verner jeg om, selv om det er flere av de jeg verken snakker med eller ser så veldig ofte. Trenger jeg de vet jeg at de bare er en telefon unna.

Vi hopper raskt videre til Doc og Dask.  Der har det og vært skjønnhet som har stått i fokus. Ansiktsmaske.  Nøyde seg ikke med bare leppe-maske der i gården.
Når jeg leser toppbloggerne i dag forstår jeg at det må bli litt skjønnhet og velvære i dag. Passer egentlig ganske bra for jeg er ganske gåen etter gårsdagen. (Kommer innlegg om den etterhvert.) Tar det litt ut på dagen når Gamle Gubben Grå har reist på jobb og jeg har huset for meg selv.

Monica Vederhus har klart å se en hel film nesten uten å sjekke telefonen.
Gud hvor avhengige vi er av den lille dingsen.

Mat fra bunnen er oppe på en 7. plass.  Jeg tok feil. Plukkfisk var middagsmaten til 3.228 familier i går.
Det ble riktignok slått av Spis og Spar og hennes kyllingruller som 5.062 familier lot seg friste av.
Her i huset var det pølser som ventet meg da jeg kom hjem litt over klokka 21.
I dag skal vi ha Tydalsuppe fra en oppskrift jeg har funnet i et blad.  Det er jeg som skal lage middag, så kanskje kommer det et suppeinnlegg.

Vibbedille skal hekle, men sier ikke hva.  Vel, jeg strikker bjellekrans. Ja når jeg har tid ti lå strikke da. Lenge siden sist jeg strikket en maske. Blir nok ikke noe håndarbeidsinnlegg fra meg i dag.

Ida Wulff reklamerer for matkasse. Har aldri prøvd konseptet, men har hørt om mange som er fornøyd. Er nok ikke helt vår greie.

Stine Skoli har ikke kommet med noe nytt innlegg, men har du ikke klikket deg inn og sjekket terrassen hennes MÅ du gjøre det. Den er helt rå!!!!
Når vi er inne på oppussing… Mamma på hjul har lyst til å pusse opp. Mannen er ikke like lysten på det, men til helgen reiser han bort…  Jeg tror det fort kan utspille seg en thriller inne hos Mamma på hjul i helgen. Her er det lurt å følge med.
Hm… Gubben sa at han skulle jobbe i helga. Kanskje jeg også skulle ta fatt på et oppussingsprosjekt?…

Da er det bare Kokkejævel igjen. Han forbigår jeg i stillhet. Det er best slik. Jeg har både bøker og kokebøker nok.

 

 

 

1 kommentar
    1. Så bra å få oppdateringer her i fra. Ulike tanker, ulike måte å se livet på.
      Reklamen er det mer enn nok overalt og jeg hopper over det.
      Når det gjelder å selge noe til støtte er en god sak er veldig bra. Eller man kan gi direkte:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg