Liker du is?

Jeg er veldig glad I is og i år har iskrem I boblevaffel hos Kirkens Bymisjon på torget blitt en klar favoritt.

I går var Gamle Gubben Grå og jeg på Hadeland Glassverk. Der har de et spisested som heter Vaffelhuset, og i sommer har de også reklamert med boblevaffler med is.  Og disse boblevafflene var en av grunnene til Hadeland turen i går.

Vi var på Hadeland litt over 10 og var ferdig med våre ærend kvart over 11, og satte så kursen mot den hyggelige uteplassen forran Vaffelhuset. Det var ikke greit. De åpnet ikke før 12 fikk vi beskjed om.  Så da var det bare å vente. De andre spisestedene på Hadeland Glassverk var åpne, men jeg hadde lyst på boblevaffel.

Klokka ble 12 og vi kunne endelig få den etterlengtede kaffekoppen og isen. Den deilige duften av nystekte vafler smøg seg ut av de åpne vinduene og Gamle Gubben Grå stillte seg opp i køa som raskt dannet seg på trappa.  Jeg gledet meg  og tenkte ut med hvilken bakgrunn jeg skulle fotografere dette mesterverket av en iskrem når den dukket opp.

Så kom Gamle Gubben Grå med iskremen. Og desverre må jeg fortelle at det ble dagens nedtur. Se bare her.

Dette var iskremen Gamle Gubben Grå kom ut igjen med. I rettferdighetens navn skal jeg innrømme at jeg har fjernet en liten kjærlighet på pinne pakket inn i celofan og spist en skummfrosk da dette bildet ble tatt.

Litt forskjell fra den boblevaffel isen jeg er vant til på Kirkens Bymisjon.

Nei vi klaget ikke. Det er ikke de som står der som bestemmer hvor mye eller lite is som skal være i en vaffel. Vi koste oss med kaffen og isen, og vet at heretter er det Kirkens Bymisjon som skal oppsøkes når trangen etter boblevaffel is blir for stor. Billigere er drn og der.

12 kommentarer
    1. Boblevaffel med is er supergodt! Siden den er dyrere på HG så burde de helt klart hatt mer oppi! Hos Kirkens Bymisjon er det rikelig, og de har mye å velge i også, – maange ulike kule-is eller softis + div. pynt. Man kan lage det selv også, med en egen oppskrift og spesielt vaffeljern, – kanskje du får ønske deg det til bursdagen din. 🙂

    2. Skjønner godt at det ble skikkelig nedtur når en sammenligner med isen på første bilde.
      Vet godt hva som ville blitt min favoritt også.

    3. Eg elsker is og spiser det hver dag hele sommeren, men eg liker “enkle” iser, det blir for mye for meg med saus og diverse. Enten må eg ha vannis som eg biter i meg eller en båtis/kronis som eg tygger hehe Myk is gjør meg kvalm haha Så isen må være hard 🙂 Men den der boblevaffelisen der var “fattig” det kan eg være enig i, men vaffel til is er godt, men det blir veldig mektig 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg