Litt sladder til kaffekoppen….

 

En totalt uskyldig video deler seg gang på gang på sosiale medier.  Trond Giske på dansegulvet med ei ung jente i 20 årene.
Det første jeg tenkte på da jeg hørte om videoen var, at dette må da være et utrolig dårlig forsøk på ei drittpakke.  Du veit, noe komprimerende som blir offentlig på absolutt verst tenkelige øyeblikk  Og jeg synes utrolig synd på Trond Giske.

Men så får jeg litt flere opplysninger.
Det var ikke en gammel dansevideo fra flere år tilbake.  Den var duggfersk. Den var fr forrige helg.  Den var på den tiden man i Trøndelag Arbeiderparti vurderte om man skulle gi Giske ny tillitt, og i så fall hvor viktig verv, hvor mye tillitt.

Og da går fyren på bar og danser tett med ei ung jente.  Snakk om elendig dømmekraft!!!
Det foregår ikke noe kritikkverdig på videoen.
Det var jenta som tok kontakt med Giske og tok initiativet, siden noen filmet og laut videoen, skriver bekymringsmelding osv. Alt dette tyder på at dette muligens var satt i scene nettopp for å sverte Giske. Drittpakke teorien holder stand.
MEN  Trond Giske er like gammel som meg.  Han er en voksen mann på godt over 50 år.  Han øsnker politisk integritet, politisk tillitt. Og så lar han seg villiglure utpå av ei 20år gammel jente.
For meg vitner det om utrolig liten dømmekraft.
For meg vitner det om at han ikke har lært noe av prosessen rundt #meetoo sakene mot han.
For meg er ikke en godt voksen mann med så liten selvinnsikt, så liten dømmekraft og tydeligvis ikke evnen til å lære av egne feil en politiker jeg ville ha særlig tillitt til at kunne ivareta verv på en god måte.

Morna Trond

7 kommentarer
    1. Det er ikke den jenta han danser med som har sendt klage da. Hun prøver jo tone ting ned. Det ble kanskje mer sirkus enn de tenkte?

      Men han er halvgammel ( oh yes!), forholdsvis nygift, småbarnspappa, burde ha lært litt av det som har skjedd og unngå flørtefestløvetaktene ( nytt ord) sine. Men neida.. Husker man pleide kalle Jens Stoltenberg for “pikenes Jens” fordi han var så kjekk i yngre dager. Men han herjet ikke rundt. Det er helst Giske som fortjener tittelen..hehe. Prøver posisjonere seg for fremtiden. Helst tilbake som kronprins og nestleder, så partileder , så statsminister en gang. Jeg er synsk, ser hva han vil. Men da bør han legge gamle uvaner på hyllen. Siden jeg misliker AP intenst, koser jeg meg nå. Det er det ene partiet som ALDRI får min stemme. De har ikke nubbetjangs.

      Skål! ( i svart kaffe her)

    2. Neida, det er ikke jenta som har sendt bekymringsmelding. Men det stinker drittpakke. Mulig jenta ikke visste hva hun var med på.
      Uansett, Giske er en fyr som ønsker å være med å styre landet, tidligere statsråd. Passert 50, burde begynne å bli voksen. Burde ha bedre dømmekraft. Kameraten advarte han… men, neida. Høy på seg selv danset han med småripsen. DET inngir ikke tillit.
      Jeg er heller ikke så begeistret for AP, så det gjør ikke meg noe.

    3. Jeg legger ikke så mye i det jeg ser i mediene, vet jo at ting ofte kommer frem på en feil/ufordelaktig måte om folk.. Men tror ikke jeg i hans sted ville vært særlig ute på byen og “festa”…gjøre som jeg og mannen pleier, ta en kaffe på formiddagen i stedet..hehe.. God helg til deg :))

    4. Jeg tenker det er litt dobbelt det her. Mye hyl av lite ull…eller noe sånt…. Noen VIL lage noe dritt…Men utrolig teit av han da..Han BØR tenke litt mer 😛

    5. Helt enig i at noen er ute etter å ødelegge for Giske. Dette hadde ikke vært noen sak vis det ikke var han, og ikke nå-
      MEN han burde hatt bedre dømmekraft.

    6. Han har i grunn ikke gjort noe galt nå. Og det er klart at noen virkelig har vært ute for å ødelegge for han. Maktkamp innad i partier kan være beinhard.
      MEN han burde hatt bedre dømmekraft enn å la seg lure inn i denne honningfellen.
      Jeg synes egentlig veldig synd på Trond Giske. Han har blitt utsatt for rå og brutal maktkamp. MEN hvis han har tenkt å være med å styre landet, påvirke samfunnsutviklingen, ja da kan vi ikke ha en person med så liten dømmekraft.
      Han burde forstått at det å gå på bar og danse med unge jenter, eller la unge jenter ta selfie sammen med han ikke var en god ide. Ikke fordi det er noe galt idet, men fordi han burde forstå at noen kunne misbruke bildene til å felle han – slik de gjorde. Trist

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg