Livsstilsendringer…

Å rusle i skogen gir sjelefred. Det ble 4 km i dag. Fornøyd med det. Gikk meg ikke svett og varm som på treningsleiren. Det viktigste for meg er å bevege meg og å bære ute.  Har aldri sett det som noe mål å komme fortest fra A til B ute i skauen.  Det er turen i skogen i seg selv som gir sjelefred. Ikke hvor raskt jeg klarer å bli ferdig med turen.

Har og vært en tur ute hos Høvdingen. Hører jo med i helgeritualene, selv om jeg ikke er der hver helg nå. Helga blir så kort noen ganger.

På Meny traff jeg på ei fra Rødt. Hun lurte på hvordan jeg hadde det på treningsleiren.  Alle jeg treffer på lurer på det. I går fastlegen og en kollega. I dag dama fra Rødt.

Hva tror dere?

Jeg snekrer fuglehus og trener flere ganger om dagen. Jeg får synlige  daglige bevis på hvor dårlig form jeg er i. Jeg er fjernet fra flokken min, fra politikken og fra familien.  Jeg drikker ikke cola, ikke kaffe-latte og jeg ser ikke snurten av hverken rødvinsglass eller baconpølser.

I tillegg avvikler jeg radiografjobben, engasjementet mitt i radiografforbundet og livet som tillitsvalgt.  Roller som har vært en viktig del av livet mitt og som har definert meg som  person i flere tiår.

Jeg går gjennom radikale livsstilsendringer på svært mange plan. Så hvordan tror dere jeg egentlig har det?

Treningsleiren I seg selv er ikke så ille.  Og ja. Jeg vet at jeg har godt av  det. Det som er mer slitsomt enn all treningen er alle tankene, usikkerheten og sorgen over tapet av roller som har vært utrolig viktige for meg og som jeg har brukt veldig mye av mitt voksne liv på.

Det er tøft å skulle begynne på nytt i en alder av 55. Ha litt tålmodighet med meg om jeg er litt irritabel og tankefull for tiden.

I kveld har jeg kost meg hjemme sammen med Gamle Gubben Grå. God mat, vin i glasset og jammen disket han opp med marsipankake etter middag (selv om jeg skjellte han ut i velkjent tordensky-stil tidligere i ettermiddag)

Det har nært godt å være hjemme noen dager. Halsen er mindre sår og feberen forsvant etter litt bruk av paracet ett par dager. I morgen går turen tilbake til treningsleiren.  Og ja  til alle dom lurer på det, selvsagt kommer jeg til å fullføre.

 

4 kommentarer
    1. Det er mye forandring i livet ditt. Klart det blir masse tanker og rare tider. Men skal du se. Det skjer nok andre ting etterhvert som tiden går… 👍Hold ut.
      Bra du kosa deg masse i dag. Det fortjente du. God natt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg