Lørdagen i bilder

Det var deilig å være hjemme.  Våknet som vanlig litt over 5, og sto lik godt opp. Stille morgenstund for meg selv.

Når det lysnet og resten av huset våknet, tok jeg meg en rusletur med Charlie Chihuahua.  Det var godt å rusle sakte rundt i mitt eget tempo uten behov for å prestere. Ryggen er langt fra god. Faktisk har jeg nå vondere i ryggen enn jeg har hatt på lenge. Blir fort sånn med mer aktivitet, og folk som tøyer og bøyer meg i alle retninger.

Gjorde litt husarbeid før jeg flata ut på sofaen. Det var ikke blitt gjort så mye mens jeg har vært borte.  Ble ikke mer arbeidslyst på Gubben av at jeg kom hjem. Når jeg føler at det er fint jeg kommer hjem og rydder opp mens Gubben bare fortsetter slarraffrnlivet synker humøret mitt proporsjonalt med at smertene øker i ryggen.  Tordensky hadde vendt tilbake.

Shopping er tingen for å blidgjøre gretten kjerring. Så siden Yngste Sønn hadde stukket av med bilen min ble Gamle Gubben Grå sjåfør når jeg dro på shopping. I går så jeg nemlig at det var flytte-salg på klesbutikken i kjelleren på Mega, og de har klær også for kvinner som ikke ser ut som sultefora toppbloggere…. eller, sånn toppbloggere så ut før i tida da….. Beinranglenes tid på toppen er forbi.  Kafé er det også der nede i kjelleren.  Så Gamle Gubben Grå kunne slappe av der med en kaffekopp mens jeg fikk studere salgsstativene i fred og ro.

Hele 6 klesplagg ble med hjem. 4 overdeler og to kjoler. Den ene overdelen er en julegave til noen, men resten er bare mitt. 600 kroner for klær som i utgangspunktet hadde en utsalgspris på 3.300 kroner kaller jeg et godt kjøp.

Man blir litt blidere av shopping. Og når det ble deilig foccacia og kaffe-latte nede i sentrum etterpå var jeg nesten blid. Den vonde ryggen gjør meg litt irritabel, men jeg lar meg blidgjøre av mat.

I dag var det min tur til å lage middag.  Grillet laks med asparges og pesto.  Var godt, men hadde nok vært bedre med en annen kokk.

Etter middag flata jeg og Charlie Chihuahua ut på sofaen under pelspleddet. Gamle Gubben Grå og Yngste Sønn dro på kino for å se den nyeste James Bond. Hele huset for meg selv! Nå skal jeg hvile godt under pelspleddet. Skrittelleren sier at jeg har trasket 7 kilometer i dag. Ingen høy intensitet og kondis trening.me  det kjennes likevel i rygg, kne og ankel.

 

6 kommentarer
      1. Shoppe klær så billig er gøy.
        For dette er en butikk med klær av god kvalitet.
        Maten ser bedre ut på bildet enn den smakte… Var ikke vond eller ødelagt på noen som helst vis. Men var liksom ikke så godt som jeg hadde forventet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg