Lørdagstanker

Sitter her med tekopp og tastatur. Det er en nydelig men kjølig dag der ute. Jeg har alt vært en tur ute med Charlie Chihuahua. Ikke noen lang tur, men vi gikk da litt over en kilometer før frokost. Det hadde sikkert både Charlie og jeg godt av.

I dag er det på tide at jeg skriver om toppbloggerne igjen. Folk er jo så desperate etter å lese mine betraktninger om dem at de sitter midt på natta og kommenterer 2 år gamle innlegg. Det er helt sant! 2 forskjellige nick kommenterte i natt det samme innlegget skrevet i 2020.

Vi spiste lasagne til middag i går.  Det er alltid greit å starte med å slå fast hva en har til middag når man skal prøve å vandre oppover bloggtopplista. Mat er så viktig på bloggtopplista at hvis de ikke lager maten så strikker de den.

Det er den norske finalen i MGP i dag. Jeg kan ikke si at jeg har festet meg med noen av de 9 melodiene som skal delta. Vet de har vært presentert i Nitimen som alltid surrer og går i bakgrunnen her i Drømmehuset. Blir nok ikke noe MGP-fest her. Ingen som er spesielt interessert.

Like, eller enda mindre interessant, finner jeg en uke gamle blogginnlegg produsert bare for å holde bloggen I gang og disse evige ukemenyene.

Nå er det helg! Selv om jeg har fri hver dag er det noe spesielt med helg. Litt roligere morgen. Kaffe-latte, papiraviser, ostepopp og kanskje et glass rødvin utpå kvelden.  Det skal være forskjell på helg og hverdag. Også for de som “bare” går hjemme.

Når jeg leser Monica sitt innlegg hvor hun går bananas og river tapet av gangveggen kjenner jeg på ikke bare litt men relativt mye dårlig samvittighet. Jeg rev av tapet i gangen vår for flere måneder siden og har ennå ikke fått opp den panelen jeg hadde planer om. Der må jeg virkelig få tatt grep. Håper Monica er flinkere enn meg.

Stina er tilbake som aktiv blogger. Jeg håper hun drar med seg flere unge lesere. Ikke minst fordi hun i sitt siste innlegg viser leserne hvordan man legger opp masker til et strikketøy. Mulig jeg tar feil, men så mye strikking som det har vært på denne platformen de siste åra antar jeg at de aller fleste kan legge opp et strikketøy. På den andre siden kanskje greit at noen begynner helt på basic og. Det er nok av strikkeoppskrifter her inne som er relativt kompliserte å gi seg i kast med. Ja, andre hobbyer og hvor det tar helt av. Vibbedille for eksempel perler dinosaurer i fullskala størrelse.  Det er muligens ikke det første en skal sette i gang med hvis en vil starte å perle.

Vivian får datteren din hjem på perm denne helgen. Har ikke sett henne på seks uker og gleder seg stort til Mor-datter-tid. Jeg skjønner henne så godt. Datteren min flytter til Oslo om en drøy uke. Det er ikke så langt, og jeg gleder meg på hennes vegne, men samtidig blir det litt rart å ikke bare kunne talen spontan kaffelering hvis vi skulle føle for det.

Når Martine Halvs summerer opp januar blir jeg helt svett. Hva fikk jeg ut av årets første måned? To runder omgangssyke og en elendig rygg? Jeg har følelsen av at jeg har tilbrakt januar innestengt i Drømmehuset for det meste liggende på sofaen. Jeg vet at jeg har fått med meg to familieselskap og en kaffeprat med Barndomsvenninna, men det er liksom alt. Joa, det har vært litt politikk og, men egentlig en måned hvor jeg har sutrete over vær og helse og i grunn vært temmelig sur og selvsentrert.  Får forsøke å endre på det i februar.

Jeg mener, når detvsom trone øverst på bloggtoppen er et 2 dager gammelt innlegg om hvordan lage burger, ja da føles det ikke umulig for ei kjerring å en gang få oppleve å entre bloggtopplista. Kanskje det skal være målet for februar?

 

 

 

2 kommentarer
    1. Vi trenger jo vitterlig både bloggere- og lesere i alle aldre, men for å si det rett ut (hvilket jo jeg har det med å gjøre *hehe*), hadde jeg vel helst sett at det som kom var noe med litt mer substans enn hva hun der Stina bringer på bordet.. *hehe* 😜🤭

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg