Luksusliv…

Datteren er på besøk, og siden hun har begynt på fotterapeut utdanning så er jeg “forsøkskanin” eller øvelsesdukke. Hæltræl og døde hudceller  blir skrapt og slipt vekk. Neglebåndene på tærne likeså. Hun opplyste nettopp at jeg hadde fått dobbelt så stor lilletånegl etter at hun hadde slipt vekk en del av neglbåndet.

Jeg ble litt mer betenkt når Datteren begynte på fot nummer 2 og det plutselig begynte å ryke, eller rettere sagt støve av foten min. Hun bruker en slags elektrisk slipemaskin og sliper neglene mine tynnere. Hun påstår også at det “bor” ting under den høyre stortåneglen min. Jeg blir litt mer betenkt etter den uttalelsen.  Kan denne fotterapeuten egentlig faget sitt? Hun har bare gått en snau måned på skolen.

Hun fortsetter med sliping, filing, pussing og pirking. Og jeg kan ikke gjøre annet enn å ligge og slappe av.  Tilslutt smører hun føttene inn med olje. Salve føttene tror jeg de kaller det i Bibelen.  Og ja, jeg føler meg nesten som en gud her jeg ligger.

Nesten tre hele timer med pleie og stell av føttene ble det før hun sa seg fornøyd. Eller rimelig fornøyd. På tirsdag har både Gamle Gubben Grå og jeg time på skolen til Datteren. Da skal hun ta resten av føttene mine, og spørre læreren om ting hun lurer på, som hva som bor under den høyre stortåneglen min.

Jeg føler helt klart at Datterens yrkesvalg er noe jeg virkelig kan leve godt med – ja bent ut sette pris på. I kveld kommer jeg til å sveve over gulvene.

14 kommentarer
    1. Heldige deg som får en egen fotterapeut i familien. Jeg går hver 8. uke og steller føttene mine hos en slik. Og det er gull verdt altså.
      Lykke til til datteren.

    2. Høres godt ut! Jeg har vært hos fotterapeut noen få ganger. Unektelig behagelig, men stort sett steller jeg føttene sjøl. Om den dagen kommer at jeg begynner å slite med å klare det sjøl, så er det godt at det finnes andre muligheter. Hvem kan ha “bosatt seg” under stortåneglen din?

      1. Jeg har og ment at sånn klarer jeg selv. Men etter at jeg fikk diabetes har legen mast om fotterapeut.
        Og det var veldig godt, og virkelig få stelt føttene sine.

    3. Jeg skulle gjerne hatt besøk av datteren din.
      Jeg brukte å besøke fotterapeut i syden, men nå er det lenge siden.
      Nesten umulig å få time her i byen. Flere måneders ventetid og da måtte jeg forsøke på egen hånd. Mye bedre å kunne slappe av mens føttene får pleie.

    4. Må jo si at det hørtes helt nydelig ut å få fikse føttene uten å løfte en finger sjøl 🙂 Jeg hadde meldt meg som testkunde tvert om noen i min familie trengte øvelse 🙂

    5. Åh, så heldig du er som er i ferd med å få en fotterapeut i familien! 🙂 Jeg gjør det selv, men det er langt mer behagelig å ha noen til å gjøre det og som kan sine saker.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg