Middagstips…..

Noen ganger kommer man over tinnlegg på blogg som bare får en til å sitte og måpe.  Så genialt!!!  En slik følelse fikk jeg da jeg åpnet blogginnlegget til Bunnbloggeren Bentes hverdagsmat   i dag. For sjekk den oppskrifta på Millionbøf, som er en Dansk biffgryte. Så enkelt, så genialt!  – og jeg ser for meg at dette fort kan bli en favoritt når det gjelder enkel og rask hverdagsmiddag her i Drømmehuset.

Og for dere som ikke liker hvitløk, Bildet er bare et illustrasjonsfoto.

Hakke løk, fres det i smør.  Så enkelt at selv denne kjerringa klarer det uten hjelp av Gamle Gubben Grå.
Brun hakket oksekjøtt.  Tipper det er bedre med høyrygg eller bog (grytekjøtt) enn biffstrimler selv om det står biffgryte.
Tilsett vann en pose brun saus og en pakke frossen lapskausblanding.
Kokes på svak varme. Det med utheving av svak varme har jeg gjort for min egen del. Som regel kokkelerer jeg med kun to innstillinger på kokeplata, av eller full fres.

En matblogger som kommer med slike enkle oppskrifter er en matblogger etter mitt hjerte.  Denne retten kommer garantert til å bli laget her i Drømmehuset en av de nærmeste dagene.

4 kommentarer
    1. Er det ikke det vi kaller lapskaus da? Jeg bruker mørbrad, potet, gulrot og løk. Noen ganger bog også 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg