Neste sommer……

Først en liten innledning for forholdsvis nye lesere, oppslag i lokalavisa på papir så vell som på nett har ført til at jeg føler behov for det.
Jeg startet et bloggkonsept med  at jeg hver dag  kommenterer den bloggeren som til enhver tid ligger øverst på bloggtopplista sitt siste innlegg ,   I praksis var det en øvelse i reflektert tenkning, en oppgave å gå til når jeg trengte noe å bryne hjernen på.  Litt humoristisk har jeg sagt at det er for å finne ut hvordan jeg skal nå toppen av bloggtopplista.
Når det innlegget som jeg da må kommentere er et innlegg jeg har kommentert før, ja sa forflytter jeg meg ned til plass nummer 100 på bloggtopplista, og kommenterer det siste innlegget til den bloggeren som ligger der I dag er en slik dag.
Hvis jeg rekker flere blogginnlegg i løpet av en dag, og det er alltid et mål, kan du forvente betraktninger om det meste fra lokalpolitikk til strikkeoppskrifter. Kjerringtanker på sitt beste

Bloggeren der oppe på bloggtoppen har ikke fornyet seg siden tidlig i går morges.  Så derfor titter jeg inn på bloggen som ligger på plass nummer 100. Huset på landet heter den, og den bloggen har jeg vært innom før. Flere ganger. Huset på landet er en blogg jeg liker.
Lite med fornying der og, blogginnlegget er fra andre august.  Men det er et innlegg  som er verdt å klikke seg innom. Ligger like godt med en link https://husetpaalandet.blogg.no/ 

I dette innlegget lager bloggeren og hennes mann pergola, og hun viser bilde for bilde hvordan de går frem..
Flotte bilder til inspirasjon.  Kanskje ikke det prosjektet du starter på i november, men det er jo lov å drømme seg litt bort og lage planer for neste sommer. Vi tenger litt dag-drømming i disse tider.

Og dette er en pergola som er gjort etter en nøye plan av folk som er opptatt av skikkelig håndverk og å gjøre det ordentlig, ikke bare spikre opp noe etter innfallsmetoden som raser sammen ved første høststorm.
Flott og detaljrik blir byggverket, og jeg får bare lyst til å sette i gang. Sånn vil jeg og ha!!!
Eller for å være dønn ærlig med dere; Jeg får lyst til å sparke i gang Gamle Gubben Grå.  Jeg hadde aldri klart å lage et slikt byggverk, men sammen kunne vi ha klart det.
Vel, jeg har hele vinteren til å påvirke Gubben.  Kanskje kan drømmen realiseres neste sommer.?

En pergola med fine utskjæringer, drueplanter og hvite krakker.  Det er bare å drømme seg bort.  Neste sommer, folkens, neste sommer……

6 kommentarer
    1. Ja jeg hadde den i mitt innlegg også i dag 😀 Veldig fin – men jeg må finne meg en mann som kan gjøre grovarbeidet 😀 hehehehe

    2. Åh, den var fin, – pergola er flott! Jeg kjente ei eldre dame som hadde hele kledd inn av humleplanter. Det er en type slyngplante som vokser veldig fort. Ellers hørtes det fint ut med druer altså, eller klatreroser eller klematis. Mye man kan bruke en pergola til.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg