Nina Lykke

Før slukte jeg bøker i raskt tempo. Opp til flere i uka da jeg var barn og ung. Nå sovner jeg etter noen få sider og stabelen med uleste bøker vokser stadig.

Men her om dagen hadde jeg en kosestund under pleddet, klarte å holde øynene oppe, og ble ferdig ned Nina Lykkes bok Full spredning.  Jeg kjøpte boka til meg selv i romjula. Og jeg har virkelig kost meg med den. Det er ikke boka eller forfatterens skyld at det har tatt så lang tid.

Romanen handler om en lege i 50 åra som bor på legekontoret sitt etter at mannen avslørte at hun var utro.  Hun fører samtaler med plast-skjelettet i hjørnet av kontoret og begynner å fortelle pasientene sannheter som er innlysende, men som de ikke vil høre.

Jeg fant boka underholdende, godt skrevet og med en del skildringer og sitat som kan leses opp til flere ganger. Livet slik det er.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg