Noen ganger….

Fredag ettermiddag. En slitsom arbeidsuke er endelig over. Eller dette er i grunn den tredje slitsomme arbeidsuka på rad. Det begynner å tære på overskuddet som ikke er der.  Føles som om det har gått i ett fra den 7. januar. Første arbeidsuka i januar var full av jobb og møter. Andre uka var jeg i Amsterdam på samling med Forbundsstyret. Denne uka startet jeg med vakter igjen, og å kjøre CT. Har hverken kjørt CT eller hatt vakter siden jeg møtte veggen med et smell i januar i fjor.  Vil heller ikke at ungdommene på jobben skal merke at Gamlemor ikke klarer å holde deres tempo. Så jeg biter smertene i meg og går på så godt jeg kan.

Synes selv jeg klarte meg greit i dag, men er sliten når vi samles på vaktrommet. Irriterer meg over den vennskapelig ertinga til portøren, og konsentrerer meg om telefon. Ser at ei venninne har tilbragt dagen i Hønebyen og sendt melding om noen har tid til en kaffekopp. Å, den som hadde hatt fri i dag. Sittet på kafé og skravla med henne. Det hadde vært fint.

Vakta er slutt, jeg går å skifter og videre til bilen. Kjører hjem og er så sliten at jeg bare ønsker å krølle meg sammen på sofaen under pelspleddet. Gamle Gubben Grå kommer likt med meg, og gjør netopp det. Men hunder må luftes, middag må lages og det et iskaldt. Noen må tenne opp i ovnen. Jeg spør Gubben der under pelspleddet om han har utført et ærend han hadde lovet å gjøre i går, og fordi det ikke ble gjort da, lovte dyrt og hellig å gjøre i dag. Selvsagt har han ikke det.

Jeg eksploderer!!! Lar all min slitenhet og min frustrasjon over egen utilstrekkelighet hagle over mannen jeg elsker. Glemt er manglende energi. Her er det lynild og torden!!! Så tar jeg med meg hundene og drar.

Jeg er så sint at det gjør vondt når jeg setter meg i bilen. Pulsen slår raskt og jeg har tilløp til hyperventilering. Det stikker litt i brystet når jeg kjører av sted. Jeg har ikke godt av å bli så sint.

Jeg finner et rolig sted. Tar med meg hundene og rusler av gårde i mørket. Det et kaldt, det snør lett og det er utrolig godt.  En halv time senere er jeg tilbake ved bilen. Mye roligere.

Hjemme venter Gubben med fyr på peisen. Snart lager han middag. Måtte bare ha en liten strekk etter sin lange arbeidsuke…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg