Nok å gjøre…

Noen ganger skal man ikke skrive det første man tenker på. I dag er en slik dag. Etter å ha slettet mine kjerringtanker tok jeg en tur med Charlie Chihuahua. Han har kommet hjem fra noen dager hos Datteren.

Klikker innom lokalavisa, og kjenner blodtrykket og engasjementet vokse igjen. Saken som skal opp til behandling i Hovedutvalget til uka og i kommunestyret om et par, tre uker har nådd avisen. Rådmannen vurderer å rive Hønefoss sykehjem i stedet for å pusse det opp slik vi har vedtatt. Vel, Rådmann Isachsen, det skal vi bli to om!
Jeg vet jeg kommer til å bruke deler av helgen på å forberede min argumentasjon på det punktet, plukke fra hverandre saksfremlegget avsnitt for avsnitt. Jeg liker slike utfordringer, og dere kommer sikkert til å høre mer om den saken. Men det egner seg mer for et leserinnlegg i lokalavisa enn et blogginnlegg.

Vurderer om jeg bare skal sette i gang med  sakene til møte i Hovedutvalget. Jeg har huset for meg selv, Charlie Chihuahua sover under skjenken og mulighetene for å få arbeidsro er stor.
Men kan man egentlig sitte inne å lese politiske sakspapirer på en slik fin sensommerdag?
Nå er det spådd fint vær frem til møte på tirsdag – så jeg må nok bruke en eller annen solrik dag til det.
Denne dagen er like bra som en av de andre…..
I dag har jeg huset for meg selv.

I kveld blir det biff. Biff og rødvin.
Biff og rødvin og terrassen ut i de små timer. Helg.
Det blir bra.
Biff rødvin og en engasjert kjerring som snakker på innpust og utpust etter å ha sittet deler av formiddagen med å la seg engasjere av politiske møtepapirer. Vet ikke om Gamle Gubben Grå er enig, men for meg høres det ut som en perfekt kveld.

Men før politikk, før biff og rødvin, før det blir en varm sommerkveld og tropenatt før det må jeg få unna litt husarbeid.
Få rørt meg litt før jeg setter meg ned ved PC¨n igjen.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg