Nytt syn på livet

I går var jeg hos optikeren og hentet brillene mine.  Både briller jeg skal gå med og lesebriller ble bestilt da jeg var der 18  mai, og i dag kunne de endelig hentes.

Det å skaffe seg briller var noe jeg skulle ha gjort for lenge siden. Men  bedre seint enn aldri.

Optikeren sa at jeg måtte gi meg tid til å venne meg til brillene. Det var ganske store korreksjoner som måtte til. Og ja, det må nok litt tilvenning til! For nå buler veggene og verden har blitt rund. Jeg merker og at jeg feilberegner litt avstander når jeg skal plukke opp ting fra bordet. Men det går seg nok til.

Lesebrillene går det lettere med. Jeg må bare venne meg til å ikke holde teksten jeg skal lese helt inntil nesetippen. Brillene virker best på normal leseavstand.

Jeg har ertet Gamle Gubben Grå med at det ville bli tøft for han når jeg fant ut hvordan han egentlig ser ut. Det jeg ikke hadde tenkt like mye på var at briller også kunne få meg til å få et nytt blikk på meg selv. Men da jeg gransket meg selv i speilet, egentlig for å venne meg til å se meg selv med briller, kunne jeg ikke unngå å legge merke til at linjer og rynker i ansiktet også ble tydeligere.

Det ene drar det andre med seg. Nå har jeg funnet ut at jeg trenger en hårklipp og en del nye hudpleieprodukter og sminke.

14 kommentarer
    1. Deilig å få et nytt syn på tilværelsen! Det at det går litt rundt er nok kun en overgang, ja. Bra du slipper å gå i trapper i den fasen. Eller om du må, vær utrolig forsiktig!
      Med godt mot og godt syn kan du trøstig feire sommer og valgkamp! 😎

    2. Jeg må også ordne med nye briller igjen. Bare ett år siden sist. Synet endrer seg fort.
      Ikke helt billig men nødvendig å bytte når det kreves.
      Jeg slipper heldigvis progressive briller.

      Hårklippen er jeg ferdig med.

      Fine briller til deg.

    3. Haha:) Synes du er fin jeg, du kledde brillene!
      Er på samme alder som deg,og har forlengst sagt farvel til sminke, bortsett fra litt hvis jeg skal være ekstra fin. Har brukt sminke siden jeg var 12-13, så nå er det nok. Synes det er deilig!
      Hudpleie er hudkrem og solkrem. Ellers farger jeg bryn av og til, mine var helt svarte og veldig fine en gang, nå er de bleke. Og hvor blir vippene av når man blir eldre?? Mine er nå helt korte…:D
      Ellers leste jeg en fin formulering her en dag, at “kvinner må slutte fred med sin kropp.” Synes det er så genialt. For det ligner jo en krig det mange voksne kvinner driver med. Det er en evig kamp mot grå hår, rynker, gule tenner for ikke å snakke om de hersens ekstra kiloene, som man overalt får vite hvordan man skal bli kvitt! Så jeg prøver så godt jeg kan å slutte fred, og heller gjøre ting for å holde meg i form. Trening på et moderat nivå, og stort sett sunt kosthold. Det skal likevel være rom for en latedag hvis det føles riktig, eller litt vin og sjokolade hvis DET føles riktig.
      Ha en fortsatt brillefin dag! 🙂

      1. Takk! Jeg har aldri brukt mye sminke, og blir nok ikke noen sminkedokke nå heller. Men litt farge I kinna og en ny hårsveis tror jeg kan bli bra
        Ellers driver jeg ingen krig mot egen kropp. Jeg skal litt ned i vekt på grunn av slitasjen på kroppen og diabetesen.
        Det å bevege seg litt, når beinet tillater det, og tenke litt på hva man putter i munnen er alltid smart.
        Men litt må en kunne unne seg.

    4. Gratulerer med nye briller og de kledde du veldig godt. Det går seg til med å bruke briller, er litt uvant i begynnelsen. Jeg skal bestille meg time til synstest og ha nye progressive briller vanlige og solbriller. Koster litt men jeg trenger nye siden det er 3 år siden forrige gang. Man skal nå ha litt å unne seg er min mening. Hårklipp tok jeg for 28 dager siden.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg