Offerrrollen gir mange klikk……

Det er sjelden en blogg oppnår over 100.000 klikk på en dag.   Jeg for eksempel, hadde bare litt over 100 i går.  Sofie Elise hadde 105.660 klikk i går.  Så hva i Sophie Elises budskap er så viktig at det fortjener disse klikkene?
OK, jeg vet hun fikk massiv kritikk for å ha tatovert små kunstige hårstrå bak ørene, men verden går da videre.
OK jeg forstår at for Sophie Elis handler dette om merkevarebygging, og  stedet for å rase nedover på lista som hun kanskje fryktet,  tar hun de riktige grepene og fyker oppover på lista.  Enten er dama virkelig glup, eller så har hun gode kommunikasjonsrådgivere som hjelper henne. First House?

Hun er ikke religiøs, det er viktig å poengtere. Å fremstå som religiøs kan fort halvere antall følgere. Religion skremmer av en eller annen grunn.  Men slapp av folkens. Hun har aldri vært religiøs heller.
Likevel har hun alltid bedt til Gud. Så de religiøse som holdt på å bli skremt vekk, kan trygt fortsette å følge henne. Hun ber jo, da må hun jo tro innerst inne. Hva er ellers vitsen med å be?

Hvis noen lurer så tror jeg, radikale røde Brit på Gud.  Jeg har alltid gjort det, og det hender at jeg ber..

Sophie Elise tror ikke hun er guddommelig, Men hun tror hun er en del av noe større.
Vi er vel alle en del av noe større, av universet, av samfunnet , av helheten.

Sophie Elise har brukt de siste dagene på selvransakelse.
Hvorfor gjør hun som hun gjør? Skader hun folk? Er hun farlig?
Hun konkluderer raskt selv med at hun er et godt menneske.
I går kveld under middagen diskuterte Yngste Sønn og jeg som er litt filosofiske av oss, meningen med livet.  Jeg har alltid blitt oppdratt til at hardt arbeid er viktig i livet, kanskje det viktigste.  Og Yngste Sønn utfordret meg på om det alltid å prioritere jobb foran andre ting virkelig var riktig prioritering.  Jeg måtte tenke litt der.  For hvis arbeid alltid trumfer alt annet, da må jo resultatet av arbeid, altså lønn, rikdom være det viktigste i livet. Målet med livet å oppnå mest mulig rikdom. Det skurrer i mine ører.
Til slutt konkluderte jeg at for meg var målet med livet å påvirke på min måte slik at verden, eller Norge eller Ringerike ble et litt bedre sted.
Jeg håper jeg ikke skader folk, og jeg er ikke farlig med mindre jeg blir sint.

Videre forteller Sophie Elise hvor tøft det siste døgnet har vært, hvor ensom hun har følt seg og hvor mye hun har lært av det. Hun sto han av.
Jeg skjønner at det har vært en tøff prosess. Men synes kanskje det er litt tidlig med evaluering+

Og etter evalueringen viser hun med all tydelighet at hun ikke er ferdig med prosessen. Hun skyter fra hofta kritiserer Kristin for mobbing og uthenging og takker for all støtte. Som så mange andre har hun ikke helt evnen til å legge seg flat.

 

Kjære Sophie Elise-
Jeg har fulgt bloggen din mye mer enn man skulle forvente av ei kjerring på min alder.
Du skjønner, jeg analyserer og kommenterer den bloggen som ligger øverst på toppblogglista hver dag, og tar en humoristisk sammenlikning mellom det dere skriver om og mitt mistrøstige kjerringliv.
Som du vet er du ofte øverst på lista, så jeg har lest de fleste av innleggene dine de siste månedene.
Jeg har og fått med meg litt av bakgrunnshistorien din, og har heiet litt på deg.
Vil du ha noen gode råd fra ei gammel kjerring som har vært med ei vinternatt før?
Enten må du legge deg helt flat, og fremstå som du virkelig mener at det var rav ruskende galt å tatovere små falske hårstrå bak øra.  Da fjerner du blogginnlegget, (selvsagt offentliggjør du at du gjør det.) lar være å ta andre grep for å rette opp komplekser du plutselig får for andre deler av kroppen. (Du behøver ikke ha noen, du er nydelig!) og viser at du tar avstand fra slike inngrep – slik Kristin gjør og har gjort lenge

ELLER  du sier at for deg var komplekset med det manglende hårfestet så stort at du valgte å ta grep.  Du er klar over at det er et dumt kompleks, og at det sikkert ikke er noen andre enn deg som har tenkt over det, og derfor ikke burde være noe problem.  Men så ble det det for deg. Så usikker på sitt eget utseende kan selv ei som for mange fremstår som feilfri bli.  Teit, ja.  Men vi er bare mennesker.

Hilsen Kjerringtanker

 

3 kommentarer
    1. Narsisme er et interessant, eller farlig tema.
      Her snør det. Flere cm med nysnø i løpet av natta. Fremdeles laver det ned.
      Gjør ikke så mye. Tre spreke mannfolk måker gårdsplassen min – jeg har ikke tenkt meg ut.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg