Retusjert kjerring.

Jeg er utrolig dårlig på bilderedigering og ikke minst retusjering. Men selv jeg klarer i løpet av noen få minutter å omskspe ei rynkete kjerring til et ansikt like fritt for rynker som ei baby-rumpe.  Fra i dag skal alle reklamebilder hvor jeg og langt proffene mennesker enn meg har lekt oss med virkeligheten og rettet ut rynker forstørret rumper og bryst eller gjort andre korrigeringer merkes med at de er retusjert.

I utgangspunktet er jeg for alt som kan få barn og unge til å føle et mindre kroppspleie og bli mer fornøyd med seg selv. Jeg er bare usikker på om lover og påbud alltid er veien å gå.  Vil det bli etterlevd? Vil man ha mulighet til å kontrollere? Eller er det mest ment som symbolpolitikk?

Vel, vi får vente og se. Så langt har jeg ikke sett noen bilder med merking. Betyr det at ingen av bildene som har poppet opp på forskjellige plattformer er retusjert og fiksa på?

 

8 kommentarer

Siste innlegg