Snart jul igjen

Jeg liker alltid å være tidlig ute til jul, men i år tror jeg det er smart for flere enn meg å tenke slik. Skal vi få fiksa all julepynten vi trenger, nye klær til jul og julebordsesongen, adventskalendere, julegaver og fremdeles ha råd både til julematen og lys og varme gjennom romjula må vi nok fordele utgiftene på mer enn en månedslønn. Begynner vi så smått nå og bruker hodet litt smart får vi kanskje råd til den jula vi ønsker.

Jeg er godt i gang  5 julegaver er alt kjøpt. Tre av dem ligger ferdig innpakket mef navnelapper og det hele.

I dag så jeg på fb at firmenningen min, Hanne Beate (som mange her på blogg kjenner selv om hun ikke har egen blogg) viste hvordan de kuttet og bandt fuglenek på en av gårdene de driver. Vel, litt kommentarer fremdeles  og tilbake, og nå har jeg bestilt fuglenek som hun har lovet at skal bli levert i god tid før jul.

Så da kan det krysses av for ordnet.  Jeg må innrømme at dette nokerførste gangen jeg fikser julenek allerede i august. Dette er kjerringa som har full kontroll! Fremdeles har jeg altså troen på at i år, i år skal jeg være i mål lenge før klokka slår 24 00 på Lille Julaften.

10 kommentarer
    1. Glad for at du ville kjøpe fuglenek av meg! 🥰 Det er ikke så ofte å se en selvbinder i aksjon lenger, så litt moro å vise det.🙂 De blir jo litt lurvete, så vi må fikse på de etterpå (tørkes og knytes på nytt for hånd). Selvbinderen ble jo opprinnelig brukt for å lage nek for tresking med treskeverk etterpå. Du er jammen flink til å få ordnet til jul, – godt med alt man er ferdig med! 🎁🎄

    2. Blir gøy å følge deg frem til jul, har trua på deg i år…
      I fjor ble det jo leir og så jobb…
      Fuglenek ja, ser at folk ikke har fjerna neka fra i fjor engang…dett pynter dårlig!

      1. Usikker på om vi hadde nek i fjor….
        Ja i år har jeg trua på at jula kommer til å bli bra her i Drømmehuset. Ramla ei julegave jeg har bestilt ned i postkassa i går….

    3. Det må jeg si!👏🏻🤗
      Skikkelig imponerende!😊
      Det er nok veldig lurt å være tidlig ute i år og fordele utgiftene.
      Jeg har 1 julegave i boks, så jeg er jo på en måte startet jeg også.😅
      Kos deg med planleggingen!🤗

    4. Det er smart å begynne så tidlig! Jeg klarer aldri det…. men viktig å fordele det over flere lønninger! Hmmm…. jeg må nok ta meg litt sammen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg