Stille søndag

Det lysner sakte utenfor Drømmehuset. Klokka er ikke åtte.  Resten av huset sover.  Ennå er det mange timer til jeg skal dra tilbake til is, snø og treningsleiren.  En siste innsats. Tre dager til. Så er jeg ferdig – for godt.

Har gløgg i koppen. Gløgg med rosiner og mandler.  Boksen med pepperkaker er tom. Må få kjøpt en ny før neste helg. Pepperkaker hører med i førjulstiden.

Det ble ikke noe kaffe-latte i går. Ingen tur på kafe’.  I stedet ble det kaffe ute hos Høvdingen. Kos det og.

Vi fikk ryddet opp etter leveggen som forsvant  men det er fremdeles et gapende hull i leveggen. Vi har funnet ut at vi skal rive hele leveggen, ja, faktisk hele terrassen og bygge den opp på nytt.  Kanskje får jeg nå tak over deler av terrassen slik jeg har ønsket meg. Det rørte seg mange tanker om hvordan og hva vi skal gjøre i går kveld. Yngste Sønn og jeg satt lenge og tenkte og diskuterte. Gamle Gubben Grå deltok ikke. Litt dumt, for jeg må ha han med på prosjektet.

I dag skal jeg kose meg og lade batteriene. Forhåpentligvis kommer jeg meg avgårde oppover mot treningsleiren før det blir alt for langt på kveld.

12 kommentarer

Siste innlegg