Streetfood

Har drevet på ute i dag. Klippet ned visne pioner og andre stauder, og rensket opp i kjøkkenhagen.  Jeg har plantet noen Erica vi kjøpte i går i en kurv på trammen. Det var litt stusselig etter at sommerblomstrene sa takk for seg. Det har helt klart blitt høst ute, og sommeren ryddes vekk. Vi hadde den første frostnatta denne uka, og Yngste Sønn sier at han måtte skrape is av bilvinduet på morgenen for første gang denne sesongen. Både snø og kulde kan godt la vente på seg et par måneder til for min skyld, men vi er forberedt om vi snart skulle våkne til første snøfall.

I dag ble jeg og ferdig med å se gjennom siste bunken av de interiørbladene jeg hentet hjem i mai en gang.  Jeg har bladd, klippet og arkivert. Gode ideer til hjemmet i en perm, gode ideer til hytta i en annen – og alle matoppskriftene i en kurv.  Resten av bladene har blitt kastet fortløpende etter at jeg har sett gjennom de.

Gulv har blitt vasket og støvfilla har og fått kjørt seg.  Riktig så flinke har vi vært.
Så da ble det tur til byen.

Ikke noe kaffe-latte i dag, men derimot Streetfood på torget. I dag var det jo oppholdsvær. Litt kaldt, kanskje  men det gikk helt greit å sitte ute og spise.
Det var mye å velge i, og vi måtte gå et par runder å studere utvalget før vi bestemte oss.  Det ble Fish & Chips.
Riktig så godt var det, og store porsjoner.  Så vi var i grunn ganske så mette da vi kom hjem.

Yngste Sønn var ikke med til byen, og han må jo og ha mat. Så jeg lagde hjemmelaget pizza med den chili-osten vi kjøpte i går.
Det ble godt, og muligens litt mye pizza, i og med at Gamle Gubben Grå og jeg hadde spist bra i byen. Jeg bakte nemlig to store pizzaer, mest av gammel vane.
Tror nok og de stykkene med kald pizza kommer til å bli borte innen helga er omme.
Det hender folk sniker til seg en liten godbit fra kjøleskapet ut over kvelden og natta – eller til lunsj i morgen.

4 kommentarer
    1. Deilig mat, dette spiste jeg også når dem var her.
      Pizza forsvinner, aldri i min historie har det blitt kastet en pizzabit her i huset!
      Godt å få ting unna! Bra økt hos dere i dag.
      Trist å kaste alle bladene da…Men du har vært driftig med arkivet..

      1. Nei, ikke trist å kaste alle bladene. Det var sikkert bortimot tusen. Sånt tar plass. Jeg blar gjennom de. Koser meg med det. Klipper og arkiverer.
        Masse kos, og masse gode ideer som jegkommer til å bruke. Noen er alt satt ut i live.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg