Svaret er JA!

“Å for en strålende morgen, Å for en strålende dag…”  Det er ikke ofte jeg som mener at god og morgen er to ord som ikke hører sammen synger høyt og skingrende tidlig om morgenen, men det gjør jeg i dag.
Men det er en fin dag. Har et digitalt møte og skal utforme første krav til årets lønnsoppgjør. Kan en dag være bedre? I tillegg er det fredag, straks helg, og hvis jeg ikke husker feil har det stått en flaske bobler i kjøleskapet siden mandag. Kanskje sprettes  den i kveld? Eller kanskje jeg skulle vente til jeg var ferdig med lønnsforhandlingene?
Eller nei, det er ingen god ide, pleier sjelden føle for bobler da….
Glem boblene. Livet har da mer å by på enn drikke i stettglass. Jeg er på 10. plass på bloggtopplista i dag og har passert hele to bloggere på min vei mot toppen!
Vel, nå var det kanskje ikke den store kunsten å passere Martine Halvs og Annais. Ingen av de kom med noe nytt i går.

Det gjorde ikke Spis og Spar, Stine Skoli, Mat fra bunnen og Ida Wulff heller, likevel troner de over meg, forstå det den som kan. Men vil folk lese om matoppskrifter, matkasser og fotobøker så versegod for meg.

Monica Vederhus har det litt stritt for tiden. Hun går i traumebehandling, og vekker til live gamle traumer . Sikkert en tøff prosess.

Vibbedille selger julearmbånd  Jeg teller på knappene om jeg skal bestille. De er veldig søte, og jeg er veldig fornøyd med armbåndene jeg kjøpte av henne som kom her om dagen…
Kan ikke telle for lenge på knappene. Da er det sikkert utsolgt. Kanskje skulle jeg bare si JA og klikke hjem et armbånd eller to? Vet om ei som ville bli glad for å få de i gave.

Når det kommer til Doc og Dask rister jeg bare oppgitt på hodet.  En balsamkork på avveie, som fører til demontering av et dusjkabinett, knusing av en dusj-dør med dertil hørende glass-søl og litt alvorlig hjertebank høres ut som alt annet enn en avslappende ettermiddag.

Men når det kommer til Mamma på hjul roper jeg høyt JA!!!!
Mamma på hjul har fått god hjelp i sin kamp mot kommunen av ei som tydeligvis kan systemet. Det er så godt å lese.
Samtidig har jeg lyst til å rope NEI!!!!
Det er så feil at folk som trenger bistand av det offentlige i det som burde være en velferdsstat må bruke energi og tid på å sloss mot kommunen, som jo skulle være der for å gi hjelp og støtte. Det er så feil at man m kjenne noen som kan systemet for å nå frem.

Da er det bare Kokkejævel igjen. Han spør om det blir for mye selvskryt og egenreklame. Jeg tror egentlig ikke han er opptatt av hva jeg mener, men siden han spør så må jeg jo svare. Og svaret på det spørsmålet er helt klart JA!

 

 

8 kommentarer
    1. God morgen!
      Du har blitt et skikkelig JA-menneske!
      Bobler må drikkes når man føler for det – mer og få kjøpt! Finne en anledning er ikke noe vits med bobler. Bare drikk og nyt!

      1. Nei, sånt kan en ikke finne seg i! Nå tror jeg hun får god hjelp av Molly.. Bergens tidene osv. All oppmerksomhet teller positivt for Vivian. Er det noe offentlige instanser ikke liker så er det negativ presseomtale. I mange ROS analyser (risiko og sårbarhetsanalyse) er det en mer alvorlig konsekvens enn ar ansatte dør.
        Og vet du hva som er jevligst å tenke på? At det nok finnes mange “Vivian ” der ute og er overkjørt av de som skulle hjelpe.

    2. De stikkene du kommer med i retning kokkejævel er svært lite flatterende. Jeg vil gi deg et vennligsinnet råd om å tenke over hvordan du fremstår. Som samfunnsengasjert borger med tillitsverv og helsefaglig utdanning, hvem er du egentlig Britt? Hvilket samfunn er det du ønsker deg? Hvilke verdier er viktige for deg? Hvilket menneskesyn har du? Kjenner du på sinne, aggresjon, misunnelse eller andre negative følelser overfor Kokkejævel, så synes jeg du heller skal gå i deg selv og finne ut hva som ligger bak. Mitt budskap er: Be kind. Always. Med ønske om en god helg!

    3. (Ja, jeg heter også Brit) Jeg er enig med Evita. Du er en ressurssterk og interessant person. Legg akkurat den ballen død. Spre positivitet og glede.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg