Takk Tom!

I går da jeg som vanlig klikket meg gjennom de siste innleggene til de bloggerne jeg følger mer eller mindre fast fant jeg av alle ting et matinnlegg som vekte min interesse.  Oppskrift på Løvbiffrulader inne på bloggen til Toms matprat. Den retten så utrolig god ut. Akkurat noe slikt som ville falle i smak hos folka her i Drømmehuset.

Gamle Gubben Grå sto og laget middag i går da jeg oppdaget oppskriften, så da ble det en pastarett.
I dag var det derimot min tur til både å bestemme og lage middag. Jeg behøvde ikke tenke lenge på hva jeg skulle lage. Jeg ville teste løvbiffruladene til Tom.

Det angrer jeg overhode ikke på! Dette var godt! Oppskriften finner du inne hos Tom, bare å klikke på linken over.

Tom regner to ruller pr. person. Jeg gjorde det samme. Gamle Gubben Grå er glad i mat og Yngste Sønn arbeider som blikkenslager og pleier å være rimelig sulten etter endt arbeidsdag.
Gamle Gubben Grå spiste to, men da var han god og mett. Nesten for mett. Jeg var mett etter en. Det er ost inne i rullene og de  er dampet i fløte tilsatt parmesan. Med stekte poteter ved siden av blir man fort mett.
Yngste Sønn hadde spist middag da han kom hjem, så vi har tre ruller igjen til i morgen. Blir nok varm lunsj.
Tror man med hell kan beregne en rull per person, og bare to til ordentlige stor-spisere,

Jeg var redd det skulle være vanskelig å lage rullene. At kjøttet ville bli for klissete og rullene falle fra hverandre, eller at de ikke ville la seg rulle og åpne seg når jeg snudde på de i steikepanna. Jeg er litt klønete slik.
Tom foreslo tannpirkere, men jeg hadde ikke noe slikt liggende. Så jeg tok sjansen på å prøve uten.
Det gikk lekende lett!

Dette er en rett jeg gjerne prøver igjen. Og Tom;

TAKK FOR MATEN!

 

2 kommentarer
    1. Så bra da🥰Ja, dette skal jeg også lage igjen. Her kan man jo fylle med hva man måtte ønske😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg