Tankefull kjerring

Det ble litt stillere fra meg i går, men det tikket inn en melding i går som gjorde at denne kjerringa ble litt tankefull.  Ikke alle kjerringtanker egner seg til å deles på blogg, så i går var jeg opptatt med meg og mitt og lot blogg være blogg. Greit nok. Jeg hadde jo fri, da er det vel og “lov” å ta litt fri fra blogg?
Det straffet seg selvsagt. Sidevisningene mine stuper raskt når jeg ikke kommer med noe nytt. Så da havnet jeg på en 12 plass i dag etter min gode 10.plass i går.  Nei skal en holde seg på høyden kan en ikke hengi seg til kjerringgrublerier i stillhet men klare å hoste opp et innlegg eller to. Det er da alltid noe en kan skrive om.

Jeg kunne for eksempel bruke den negative antigen-hurtigtesten jeg tok i går til å lage reklameinnlegg for .bloggen min. (I mangel på nettbutikk)  Covid-19 brukes til alt, nå også til å selge kakepynt.  Det er bare fantasien som setter grenser.
Hvis du lurer på hvorfor jeg følte behov for å stikke en pinne i neseborene og vri rundt fire ganger, så er det fordi jeg har vært nærkontakt til noen som har testet positivt. Har derfor fått beskjed om å ta test på 3. og 5. dag. Fremdeles negativ. (Sikkert ikke overraskende for de fleste at denne kjerringa er negativ til det meste.)

Jeg burde sikkert ikke være så kritisk til at enkelte forsøker å tjene noen kroner på pandemien.  Jeg mener, jeg lever jo av den!  Når pandemien er borte, er det ikke noe behov for smittesporere lenger.
Jeg var litt betenkt i starten av uka. Greit med noen fridager, men fakta var jo at det var litt få arbeidsdager på meg i februar.  Jeg er jo 0% arbeidstaker, arbeider når behovet er der.  Og slik ting utvikler seg rundt rutinene rundt smittesporing og karantene nå er det forståelig at sjefen drøyer en stund før hun fyller opp med alt for mang folk.
Vel, i dag har det dukket opp en god del vakter til meg også denne måneden.

Er forresten litt spent på hvilke lettelser som kommer på regjeringens pressekonferanse klokka 19 i dag.
Håper utelivet åpner igjen. Ikke fordi jeg er så ofte på byen, men fordi det er noen arbeidsplasser der og, og folka som har de jobbene trenger inntekter.

Antallbegrensninger i alt fra kirker til private hjem håper jeg og blir opphevet. Om man trenger smekkfulle dansegulv på nattklubbene er jeg usikker på, men ellers trenger folk folk, og trenger å omgås på en vanlig sosial måte.

Jeg skulle også gjerne se at jeg snart kunne slippe å ha på munnbind når jeg skal på Kiwi eller på Kuben.  Det er noe galt når jeg kommer i toppen av rullebåndet ned fra parkeringshuset og bråsnur og haster skamfull tilbake til bilen mens skamrødmen brer seg i ansiktet. Føler seg så flau som om man hadde vist seg naken offentlig, bare fordi man har glemt å hekte på seg munnbind.

En klem hadde og gjort seg.  En god varm klem når jeg møter folk jeg ikke har sett på en stund. Eller å gi Svoger en klem.  Jeg tror han virkelig hadde trengt det. Det er noen som har lidd mer enn andre av ensomhet og psykisk isolasjon.

 

 

 

 

7 kommentarer
    1. Ja, det hadde vært godt å gå uten munnbind, selv om det føles litt trygt også. Om vi får det i hus her, så er jeg 99% sikker på at det kommer via skoleeleven vår, for der er det mye smitte nå og de er nære hverandre.

    2. Det å kjenne på skammen over å ha glemt å ta på seg munnbind hørtes kjent ut ja. Ikke ofte det har skjedd, men for en følelse de gangene det har skjedd…

      Kakepynt og Covid ja, vi får håpe han hadde masse kakepynt hjemme til alle innleggene han har laget underveis, om han ikke har vært ekstremt tidlig ute med å forberede bilder til innleggene sine. Har også sett på bildene fra butikken, og aldri i verden om jeg hadde kjøpt pynt som står helt udekt til, slik mye av pynten hans gjør. Det ser rett og slett udelikat ut i mine øyne. Og hvordan plukkes dette i butikken? Ikke en eneste klype eller skje å se, men kanskje de bare er fjernet for øyeblikket? Konklusjonen min er nå uansett at her ville jeg aldri ha kjøpt noe kakepynt, Covid eller ei.

      Nyt fridagene så best du klarer, så ordner det seg nok for deg etterhvert!

      1. Tror det er gjenbruk av bilder av kakepynt. Jeg fjerner og forstyrrende elementer når jeg tar bilder så jeg regner med at det plukkes på en ok måte. Det er jo hovedsakelig en nettbutikk med ikke så stort tråkk av kunder.
        Ikke det at jeg er noen storforbruker av kakepynt.

    3. Dersom det er mulig å holde 1 m. Avstand i butikker har jeg ikke på meg munnbind. Men jeg er nesten alene om det. Min kjære sier at han er flau på mine vegner.
      Jeg er ikke flau i det hele tatt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg