Temperatur-teppet

Noen av dere har fulgt med på dette teppet nesten rille for rille. Jeg startet i januar. Planen var å strikke en rille for hver dag. Fargen på rillen ble avgjort av temperaturen det var her på Drømmehuset klokka 12 den dagen. (Kan hentes opp på Yr, trenger ikke stå klar med stoppeklokke og termometer).

Planen var god den. Kom en en dag eller to på etterskudd i en travel hverdsg var det raskt gjort å komme ajour igjen med en kjapp innsats med strikkepinnene.

Vel, etterhvert kom jeg mer og mer på etterskudd. Kalenderen viser september, men på teppet mitt var det fremdeles mai. 4 måneder, 120 riller er ikke bare å sette seg ned og ta igjen.  Særlig når det ikke har blitt strikket en eneste rille i september.  Ingen i august heller, tror jeg. Temperaturteppet har bare ligget der op opptatt den ene lenestolen i stua.

Det kunne fort endt som en UFO Uferdig Objekt.  Men det er urealistisk å tro at jeg om et halvt år eller så ville finne interesse av å slå opp på yr for å sjekke snøen som fskt i fjor – eller temperaturen for å være mer presis.

Jeg kom til at fem måneder får holde.

Så jeg felte av teppet, festet alle trådene og sa meg fornøyd med det. I stedet for å få nok en UFO (det har vært msnge av de opp gjennom årene) som arkiveres under kategorien “Jeg klarer aldri å fullføre noe” har jeg nå et teppe stort nok til å dekke madrassen på pallesofaen ute på terrassen som jeg har strikket helt selv!

Mestring i stedet for nederlag!.

Ja, og jeg fikk en ledig lenestol i stua. Kjekt det og hvis det skulle komme folk forbi….

8 kommentarer

Siste innlegg