Tett skog

Har forstått at enkelte blir henført av tett furuskog, så jeg deler et bilde fra dagens luftetur med hundene.
Det er flott i skogen, men jeg har liksom neste alltid bodd blant furutrær og med skogen i umiddelbar nærhet, jeg lar meg mer fascinere av svaberg og sanddyner langs kysten, eller lange fjordarmer med steile fjell.
Det er noe med det en ser hver dag. En blir liksom vant til det.

Misforstå meg rett. Jeg trives med mye natur her jeg bor, men  synes det nok er mest idyllisk hvis skogen åpner seg opp og jeg har utsikt ut over området rundt eller hvis jeg kommer til et skogstjern eller en bekk. Vann er flott. Bare furtrær og blåbærlyng blir litt kjedelig spør dere meg.

Ja når det ikke er soppsesong da, for når soppe kommer går jeg med nesa ned mot lyng og mose og leiter etter delikatesser. Da er furumoene her på Ringerike et yndet turmål for meg. Men sånn som i dag, litt for tidlig for både sopp og bær.

Ellers har jeg vel ikke gjort så mye interessant i dag. Vasket og stelt litt i Drømmehuset. Ladet batteriene og hvilt litt. I morgen drar jeg til Oslo. Skal på landsmøte i Rødt. Da kan det jo være kjekt å være uthvilt.
Nå er det ekstraordinært landsmøte og ikke de helt store sakene å sette seg inn i. Vi skal bare velge ny leder og nestleder pluss fylle på litt i sentralstyre.  Men det blir jo litt reising, en del folk og sånn. Greit å være uthvilt.  Blir over i Oslo til lørdag, så da blir det vel nesten som en “mini-ferie”.

 

10 kommentarer

Siste innlegg