Turlysten vekkes….

Dagens Bunnblogger, Midtlivskrise, har ikke blogget siden april.  Det innlegget har jeg kommentert før, så jeg går til det nest siste innlegget.  Det er fra februar.  Blogginnlegget skildrer en tur langs Spangereid-kanalen.  Helt nydelige bilder fra Marit, Midtlivskrise; som vanlig. Og selvsagt vekker bildene og turbeskrivelsen turlysten i meg.

Men å kjøre 5 timer og 17 minutter med bil hver vei for å gå en tur på et par kilometer…. Vel, det er mye rart jeg har fått med Gamle Gubben Grå på, men en over 10 timers kjøretur i denne varmen frister egentlig ikke.

Jeg søker på kanaler, vet vel egentlig at jeg da må ta turen til Telemark eller Halden-kanten.
Googler litt for å finne kultur-stier eller noe slikt.  Og plutselig har jeg en plan.  Vel blir det ikke noe kanal, men dette blir en tur som vil passe for ankelen min, Gamle Gubben Grå og Charlie Chihuahua.  En drøy times biltur herfra er og en ikke avskrekkende lang kjøretur.

Følg med og se hvor vi drar – for jeg er jo overbevist om at jeg får med meg Gamle Gubben Grå på tur.

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg