Uka som kommer…

Det er søndag kveld, og snart starter årets første ordentlige arbeidsuke.  Forrige uke var jo bare noen få arbeidsdager før det var helg og fri igjen.  Men  denne uka som starter i morgen, ja da tar 2019 fatt på ordentlig.  For meg blir det en travel uke, og siden jeg kjenner at overskuddet ikke er på topp, gjelder det å få hvilt ordentlig ut i kveld.  Samlet krefter.

Eller, uka begynner i det minste pent.
Jeg har fri i morgen. Vi starter ny turnus i morgen. Endelig skal vi bli to på deler av kveldsvakta. En lang kamp er kronet med seier.  Jeg har ikke arbeidet turnus på ett år, men begynner med vakter igjen nå – og starter like godt med en fridag…

I morgen kveld skal jeg på møte i Rødt.  Vi skal legge siste hånd på verket, og bli ferdig med valgprogrammet vårt for kommende kommunestyrevalg-periode.  Det er spennende arbeid, ikke minst å prioritere hvilke saker vi skal fremme som våre viktigste kampsaker.   Nok varme hender i eldreomsorgen er en av mine kampsaker, andre i partiet kjemper for en leksefri skole – og så har vi byutvikling.  Er vi alle i mot høyhus, og hvor hardt skal vi fronte det? Vi som skal  gjøre ferdig programmet i morgen er  i forskjellige aldersgrupper, vi har ulike prioriteringer og det kan bli noen fine diskusjoner.  En engasjerende kveld.

Tirsdag skal jeg ha dagvakt.  Arbeide på CT, og det pleier å være travelt nok.  Etter jobb må jeg ile ned til Rådhuset.   Det er ekstraordinært møte i Hovedutvalget for Helse Omsorg og Velferd.  Det irriterer meg.  Jeg ser av sakslista at med litt bedre planlegging burde denne saken som  det nå må innkalles til ekstraordinært møte for å få behandlet, vært behandlet i vårt siste ordinære møte i 2018.
Det koster å kalle inn til ekstra møte.  Vi politikere får ganske god godtgjørelse for å møte opp.  Det er skattebetalernes penger, og de kunne blitt brukt langt mer fornuftig enn på ekstraordinære politiske møter i tide og utide.
Jeg kommer til å gjøre et poeng av akkurat det på møtet.   I høst fikk vi og andre opposisjonspartier stoppet en økning i politikerhonorarene.  Vi fokuserte på den ønskede økningen i politikerhonorar som var til politisk behandling at Flertalspertiene endret syn mellom Formannskapsmøtet og endelig behandling i Kommunestyret.  For enkelte falt dette tungt for brystet.  Blant annet for representanten fra Høyre som også er leder for Hovedkomiteen og den som innkaller til dette ekstraordinære møtet. Han sa fra kommunestyrets talerstol isakens anledning: “Jeg er ikke bare forbanna, jeg er dritt forbanna! ”  Ja, dere kan selv tenke dere, når en eldre kar fra Høyre bruker så sterke uttrykk, ja da er det mye følelser med i bildet…

Onsdag er det å jobbe dagvakt i hvitt igjen.
Etter en kort dag på Ringerike må jeg dra til Kongsberg og være med på et kveldsmøte der.  De har noen arbeidsmiljøutfordringer og alle er skjønt enige om at de lettest lar seg løse ved at jeg bruker ett par kvelder i Kongsberg.  Jeg er lovet både mat, frukt og kaker hvis jeg kommer, og sikkert en hel del bråk og merarbeid hvis jeg ikke dukker opp, så Kongsberg here I come.

Regner med å ikke være hjemme igjen før rundt 22.00 på kvelden, kanskje litt seinere. Kommer an på kjøreforholdene.  Det blir en lang dag. Vi forlater jo tross alt heimen klokka 06.30 om morgenene.

Torsdag er det som sagt ut klokka 06.30, og turen går til Drammen og møtedag der.  I grunnen ganske OK dag, med engasjement og fine kollegaer.

Fredag er det å jobbe i hvitt på Ringerike før det endelig venter ei ny helg.
Lørdag er fridag.  Forhåpentligvis kommer Svigermor og Svoger oppover, og vi får med de på konsert i Hønefoss kirke.  Mozarts Requiem med Ringerike Vocalis og Oslofjorden kammersymfonikere.
Søndag skal jeg bare slappe av og lade batteriene – for på neste mandag reiser jeg til Amsterdam på styresamling med forbundet.

 

8 kommentarer
    1. Skikkelig hektisk 😮 Jeg har ikke så MYE å gjøre denne uka, men masse jeg ikke KAN og likevel må gjøre. Hele uken…Det er også litt stress..

    2. Høres ut som et råkjør! Håper du er flink å sove mellom øktene. Jeg har 5 netter og pass av barnebarn en dag imellom, så det blir mye sovebort-dager på meg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg