Uken som kommer……

Sophie Elise er tilbake på bloggtoppen, og jeg er vel fremdeles på 3832 plass, sukk. Hverdagen midt i trynet!

Sophie Elise skriver om planene for uka.  Hun dro på Spa i går og skal være der til den 16,altså torsdag. Hun skal ha kjærestetid, og bli littkjent med og lære opp assistenten sin.
Den 17. skal hun være sammen med et vennepar med barn. Stille og rolig og ingen festing.
Hva hun skal til helgen skriver hun ingen ting om .

Jeg hadde og trengt et spa opphold.  Det hadde virkelig vært godt.  Hatt litt skikkelig kjærestetid med Gamle Gubben Grå på et spahotell, ja da kunne jeg godt ha satt av litt tid til å sette assistenten min inn i arbeidet sitt. Ja hvis jeg hadde hatt en assistent da…Vet faktisk hvem jeg hadde ansatt – og hun trenger en jobb og hadde garantert takket ja. Så hva hindrer meg? Hm, kanskje jeg skulle kalle henne inn til et møte og sett hvor lavt ned jeg kunne ha forhandlet lønna…. For denne influenseren her har ikke råd til å betale ut store lønninga.

Ikke har jeg vel strengt tatt hatt råd til det spa-oppholdet heller.  Så da gjenstår bare å finne tid til litt kjærestetid med Gamle Gubben Grå.  Det bør gå.
Vi hadde forresten litt kjærestetid i går.
Tok med oss hundene og labba i vei. En ordentlig tur. 8 km ble det på skritt-telleren i går kveld.   Deilig å gå så mye etter lange landsmøtedager. På veien hjem ble det kaffe på Cirkel K.

I dag skal fokuset settes på lønnsforhandlingene. De andre fra vårt forhandlingsteam kommer om noen timer opp hit til Ringerike.  Vi skal utform første krav, og legge litt strategier.
Fristen for å melde bistand er onsdag klokka 15.
Arbeidsgiver har ikke tid til å møte oss før torsdag morgen, så vi er alt i bistand før vi i det hele tatt får begynt forhandlingene. Frustrerende.

Onsdag må jeg få ladet batteriene – og gjøre meg klar til de reelle forhandlingene.
Det er ikke noen ideell situasjon og være så sliten når forhandlingene starter. Men jeg begynner å bli flink til å ta pauser, delegere vekk og leve litt sunnere.

Torsdag er det forhandlinger.

Fredag er det 17. mai.  Da blir det å se på tog, henge i byen og snakke med folk, og familiesamling ute hos Høvdingen på kvelden.
Første 17. Mai uten Mamma….  Mamma hadde bursdag 17. mai. Det blir rart å ikke ha henne midt blant oss denne dagen. Jeg tror jeg for min egen del må ha en liten tur innom kirkegården og graven hennes.

Sophie Elise sier ikke noe om hva hun skal til helgen, så da gjør ikke jeg det heller.
Gamle Gubben Grå og Yngste Sønn sier vi skal på hytta.
Hun jeg ville ha ansatt som assistent sier at jeg skal ha jentefest for henne og to pensjonerte kollegaer.
Vi får se hva helgen bringer..

4 kommentarer
    1. Jeg og Hr Frodith har kjærestetid hver dag vi, og ikke et SPA i sikte. Rart man må på sånne steder for å være kvalitet over kjæreste -tiden liksom 😀 Ha-ha

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg