Ut på vandretur…..

Dagens Bunnblogger er Tursiv. Jeg sukker når jeg ser det.  Den som kunne legge ut på tur!
Ja, jeg vet at jeg vandra rundt kvartalet med Charlie Chihuahua i går. Charlie Chihuahua og rullatoren.  Og ja, jeg gikk en tre kilometers tur på Jeløya på mandag – med rullator.
Men jeg har lyst til å gå på tur uten rullator, og uten at fremmede kjerringer jeg møter på min vei sier “Heia, heia. Dette går jo bra” når jeg kommer humpende. Hun mente det sikkert bra hun hundelufteren på Jeløya, men det føltes ikke slik for meg der og da.

Tusiv sitt siste innlegg har jeg skrevet om før, så jeg blar meg tilbake til det nest siste.
Det er en tur i mars til Sandøy utenfor Tvedestrand. Tur i fint vårvær til ei øy med 200 innbygger uten veiforbindelse og nesten uten biler. Det ser helt fantastisk ut.

Jeg sitter og drømmer om å ta en tur til Sandøy eller en annen sørlandsidyll.
Sørlandsidyll med humpete gater, gjerne med brostein og fortauskanter.  Trapper hvis du skal inn i spennende butikker eller kafeer. Men det er ikke like lystbetont å dra på oppdagelsesreise når hvert trappetrinn hver trange døråpning eller trange butikklokale blir en utfordring.

I tillegg er jeg sliten.  Det krever mye energi å humpe rundt på rullator. Turen rundt kvartalet med Charlie i går kveld krevde nesten alt der og da.  Den kilometeren jeg gikk for å komme på Rødt sin sommerfest på lørdag og de tre kilometerne jeg gikk på Jeløya på mandag gikk fordi jeg ville at det skulle gå.  Man kommer langt på ren viljestyrke.

For meg er det viktig å ha fokus på mulighetene.  Prøve så godt jeg kan og helst litt til.
Jeg hadde en samtale med en som kjenner meg godt for noen dager siden.  Han syntes det var imponerende at jeg ikke lot den ødelagte ankelen stoppe meg fra å gjøre ting jeg har lyst til, samtidig så han hvor mye det kostet meg.  Han sa og at jeg ikke burde ha dårlig samvittighet om jeg innimellom tok litt mer hensyn til meg selv.
Han er en klok mann.

Jeg tror ikke det blir noen lang tur i dag.  Kanskje jeg burde prioritere husarbeid, eller å la beinet hvile en dag.
Eller nei, en hel dag i ro orker jeg nok ikke.  Men tusle rundt her hjemme, det er nok å ta tak i.
Kanskje er det mer enn nok.

 

 

5 kommentarer
    1. Noen ganger er det bra at vi utfordrer oss selv. Noen ganger er det også godt å la det være. Å bare kose seg🥰
      Uansett, nyt dagen🥰

    2. Husk å skynde deg langsomt så du ikke ødelegger noe igjen…
      Jeg ville vært glad om noen heiet meg frem i en slik situasjon…
      Ja, la beinet hvile i dag og spis og drikk noe godt.
      Du kan jo bake et brød…:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg