Vurderer skjøteledningbil….

Doc og Dask avslører i det innlegget her at selv de som er svorne bil-entusiaster, og da snakker vi om Bil med stor B, altså med gromlyd fra motoren og diesellukt i nesa., har vurdert el-bil.
Ikke hvilken som helst el-bil, selvfølgelig. Det er verken Tesla eller Nissan Leaf som får de til å vurdere å rulle ut skjøteledningen. Nei, skal det være el-bil må det være den nye Mustangen.

Jeg sjekker opp bilen på nett.  Ja, den er nydelig. Men det er prisen og. Minstepris på rundt en halv million.
For min del blir det litt i dyreste laget. Man blir ikke rik av å være nummer 9 på toppbloggerlista i disse dager, og lesertallene mine har vært synkende i to dager nå.

Når bensinprisene har steget med rundt ti kroner literen det siste halve året er det ikke rart at folk vurderer el-bil. Hadde dette vært på den tiden vi bodde i huset i skogen hadde drivstoffutgiftene mine økt med rundt 1.000 kr i måneden.

Nå er vel ikke strømprisene så veldig lave heller. Hva som blir billigst av strøm og bensin er jeg usikker på.

Nei, jeg tror det sikreste er å gå over til sykkel. God, gammel tråsykkel helt uten elektrisk hjelpemotor.
Da hadde nok MDG blitt glade og.
Da er jeg om mulig enda mer glad for at jeg ikke bor i huset i skogen og har småbarn som jeg hadde da.  Jeg synes jeg ser meg selv ta fatt på den 50km lange turen over Soknedalsskauen i 20 grader minus med to barnehagebarn i henger bak. I følge google er den turen estimert til å ta to og en halv time. For å få levert i barnehagen før jobb måtte jeg ha dratt hjemmefra senest klokka 05.00, og kunne regne med å være hjemme igjen klokka 18.30.
Det hadde ikke blitt mye tid til annet enn sykling og jobbing. Sikkert ikke energi til stort mer heller.

Vel, jeg har en travel dag foran meg. Kan ikke sitte her og knotte.
Vi blogges.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg