Søndagskos

Alt av husarbeid som føltes lystbetont var gjort før klokka var 12..  Hva skal resten av dagen brukes til?
Ut på tur aldri sur, er utelukket fordi kneet er langt fra godt i dag. Ble vel litt mye trasking i går.
I grunn er jeg skravlesjuk. Kanskje jeg skulle be noen komme på besøk?  Men, nei. Så lenge gjestetoalettet står i gangen har jeg ikke lyst på besøk..  Ikke har jeg noe å servere heller, og bake orker jeg ikke.  Nei, jeg får heller lade batteriene på sofaen ett par timers tid.
Da jeg våkner av dvalen ett par tre timer senere tikker det inn en SMS fra Lille Søster. “Kaffe eller te? Jeg er alene i ettermiddag. Lyst til å komme en tur?” Selvsagt var det ikke Nei i min skravlesjuke munn.. Da jeg noen timer senere er på vei til Lille Søster, tenker jeg på at jeg kanskje skulle ta med noe til kaffen. Hi-hi. Jeg må le litt ved tanken. Jeg ta med noe til kaffen – til søsteren? Bakemesteren som alltid har noe hjemmebakt på lur.  Og ganske riktig. Kakelukta slår i mot meg med en gang jeg kommer inn døra., og ganske riktig;  En langpanne med sjokoladekake står i ovnen, og snart sitter jeg i hennes koselige stue med en Kaffe-latte, deilig varm sjokoladekake og skravler hyggelig med verdens beste lillesøster.
Perfekt avslutning på dagen

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg