DUGNAD

I helgen har jeg stått og pakket valgkampbrosjyrer i konvolutter..  Sammen med representanter fra de andre politiske partiene har vi stått og puttet en brosjyre fra hvert parti opp i 11.500 konvolutter som skal sendes ut til alle husstandene i kommunen.   De mest ivrige  holdt på 6 timer i går og en drøy time i dag.  Kjedelig og litt ensformig arbeid, og det slet på rygg og det forbaska kneet, men stemningen var god.

Nå fikk vi også tatt en titt på hverandres valgbrosjyrer, og selvsagt  ble det grunnlag for kameratslig om ikke alltid like konstruktiv kritikk. 

Hvorfor har Krf bilde av Knut Arild Hareide på forsiden av sin brosjyre? Han stiller da ikke til valg i Ringerike?

Bilde av Venstres representanter virker noe uklart. Gjenspeiler det politikken?

Arbeiderpartiet hadde den tykkeste blekka – og den kjedeligste forsida.

Noen av oss ble litt lei av å se Dag Erik Henaugs ansikt som er klint utover hele forsiden på Høyre sin brosjyre.  (og jeg ble litt lei av å se ansiktet til søsteren, selv om det bare var ett av flere ansikter på forsiden av Senterpartiet sin..)

Fremskrittspartiet har bilde av fossen, nesten uten vann – og SV har bilde av en buldrende foss med store vannmengder.(Jeg har ennå ikke bestemt meg for hvordan  jeg skal tolke det politisk.)

Og så var det logoen vår som enkelte mener ligner på piggtråd…   Men som alle må forstå er de røde og grønne verdier spleiset sammen i et tykt tau / bånd…

 

 

 

4 kommentarer
    1. Jeg lurte også på hvorfor logoen var piggtråd:) men nå fikk jeg jo svar. Gøy med valgkamp, her jeg bor så stiller det innimellom lokale lister som er tilpasset lokalsamfunnet, har stått på,slik selv. Lykke til med valgkampen!

    2. tujanka: Første gangen jeg så logoen tenkte jeg også på piggtråd. Så jeg forstår forvekslingen. Men min favoritt av logoforslagene tapte,sånn er det med demokrati – så da får jeg leve med piggtråden.

    3. Du får bruke den som en icebreaker, og måte å komme i snakk med folk som prøver å erte dere, så sånn sett fungerer den jo utmerket!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg