Lang fredag

Sto opp tidlig og var ferdig i dusjen før klokka 07.00.
Ut med hundene, dagens første rusletur unnagjort før 8.30. 
Frokost med bok. Sjekker for tredje gang denne morgenen at telefonen ikke står på lydløs.
Fryser på beina. For ensom har som vane å gå barbeint inne fra april til oktober blir det kaldt når gradestokken ute krøp under 0 i natt. Tusler inn på soverommet.  Mener jeg har et par raggsokker liggende i skuffen der.  Leter litt.  Rydder vekk litt skitne klær som har blitt liggende oppe på kommoden. Ikke helt rene, men ikke direkte skitne.
På vei gjennom kjøkkenet ser jeg at hundene trenger mer vann, og kanskje litt mat.
Rydder litt på kjøkkenbenken.
Tilbake ved frokostbordet faller blikket på telefonen.
Det blinker blått i øverste venstre hjørne.
Har noen ringt?  Har de ringt fra jobben og jeg har ikke hørt det?
Pulsen stiger. jeg  griper telefonen.
Sjekker displayet.
Nei, bare varsel om en e-post. Reklame for nok et “forbrukervennlig” l tilbud på forbrukslån.
Puster lettet ut.
Sjekker at telefonen ikke står på lydløs.
Klokka har blitt 09.40.
Hvor mange ganger kommer jeg til å sjekke telefonen før bakvakta slutter om litt over 5 timer?
Når bakvakta er over om en fem timers tid er det min tur til å overta den aktive vakta.
Først klokka 23.00 i kveld kan jeg gi fra meg vakttelefon og calling, skru mobilen på lydløs og ha fri.
Fri i ni timer, før ny bakvakt venter.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg