Å få lov til å være meg

Oppholdet på treningsleiren gjør meg godt. Jeg har godt av å trene balanse så vel som bevegelighet, kondis og avspenning. Og jeg er glad for alle dere som heier og får meg til å stå på.  For det koster meg mye. Det koster meg mye å dag etter dag, uke etter uke være på en arena hvor jeg ikke mestrer. En arena hvor jeg i nesten samtlige disipliner er den dårligste. Jeg er ikke fingernem og nøyaktig nok med fuglehuset. Jeg ser det jo selv.  Jeg er ikke i nærheten av de andre kondismessig, selv om det er flere med dårlig kondis.  Det et er et hav av øvelser jeg ikke klarer selv om jeg prøver så hardt jeg kan. Jeg mener ikke å klage, men jeg har nå vært stort sett godt utenfor komfortsonen i fem uker, med noen pauser.

Derfor var det godt I går når han politikeren fra det andre partiet ringte for å snakke politikk, diskutere en av sakene som skal opp i dagens kommunestyremøte.  Godt å ha noen som lyttet og viste interesse for meg og det jeg står for. Snakke med noen som ser noe annet enn ei sliten, ødelagt kjerring.

Og det gjorde godt i dag når jeg kunne sette meg i bilen og skli ned de glatte bygdeveiene fra treningsleiren. Ja, jeg hadde hatt godt av både bassengtreninga som skulle begynne om en time og kondistreninga senere i dag.  Men da jeg nådde hovedveien og hjernen automatisk begynte å arbeide med kommunestyresalene ja da sank skuldrene og jeg følte meg mye mer avslappet enn under avspenningsøkta i går.

Nå entrer jeg snart kommunestyresalen. Nå er jeg straks i mitt ess. Det skal bli så utrolig godt.

10 kommentarer
    1. Eg syns du er mer enn god eg! Me må slutte å sammenligne oss med andre. Du sier jo veldig tydelig at du ikkje liker å trene og at det er mye du ikkje behersker, men du er likevel aktiv og det er det aller viktigste Tommel opp! Til vanlig (utenom leiren) er du jo på daglige turer med Charlie, hvis du i tillegg klarer å plukke med deg et par ting fra leiren hjem så har nok du et passe aktiv liv som holder kroppen din i sjakk 😀 Hva me å f.eks begynne å svømme en gang i uka eller no? Du liker jo å bade, det gjør underverker. Ikkje sett en tid og tempo på noe, men bare gjør det i ditt tempo, la det bli en rutine 🙂 Nei, vettu du er god du. Eg gikk mye tur for noen år siden, men såfikk eg problem med halsen og siden er det blitt dårlig m tur gitt….kjenner eg savner.

      Lag deg en flott dag og nyt den!

      Go`klem Vibbedille 🙂

      1. Jeg sammenligner meg ikke med de andre. Men hvis vi går tur, må jeg ha egen “voksen” som går bak med meg. Jeg klarer ikke holde tempo til de andre. Det er mye av treninga som er helt greit, når jeg kan drive på i mitt eget tempo. Styrkesirkel i apparat er jeg forresten rå på (i egne øyne)
        De på leiren kommer til å sette opp et treningsprogram sammen med meg som jeg skal prøve å gjennomføre når jeg kommer hjem. Det går på de aktivitetene jeg har likt mens jeg er der, eller ser at jeg har mest nytte av. Så jeg har muligheter til å vedlikeholde og styrke det jeg har fått til på treningsleiren. (Det å labbe rundt med Charlie Chihuahua uten å bli svett er visst ikke helt trening har jeg fått høre- men skal selvsagt ikke slutte med det.)

        1. Ved å si at du er den dårligste i nesten samtlige disipliner gjør du jo det <3 Hvem vet hva de andre føler. Du må se på hva du behersker ut i fra ditt ståsted, andre har kanskje et annet utgangspunkt enn deg og omvendt. Ut i fra hva du selv sier så trener du aldri? Nå trener du 2-3 ganger til dagen? WOW det er jo en enorm utvikling i positiv retning! Du har jo hatt en kjempeutvikling disse ukene bare ved at du gjennomfører det du klarer, du trenger ikkje sammeligne deg med andre for det er med deg selv du reiser hjem og skal nyte godt av dette, ikkje de andre 😀

          Eg var også blant de best i gym i min tid, drev med idrett siden eg var liten, også på høyt nivå. Eg hadde gode venner som alltid ble valgt sist i gym`n – Det der har alltid vært en Uting, eg likte bedre når gymlærerer delte oss vilkårlig inn i 1-2-3 da var de ingen som kun valgte de beste. Du trenger ikkje bli en toppidrettsøver etter denne leiren, ei heller trenger du beherske alle øvelsene. Så lenge du drar hjem med gode verktøy i sekken og en økt motivasjon til å fortsette, ja da har du vunnet 😀 STÅ på!

          Go`klem fra Vibbedille 🙂

    2. Synes du har stått på og gjort mye. Vi er ikke perfekte og må slutte å sammenligne oss med andre. Man finner alltid en treningsøkt som fungerer for oss og er lystbetont. Trening skal ikke være et ork. Jeg venter på snøen og måkking av en stor terrasse, det er trening for meg. Masse frisk luft. Vel, snøen kan jeg se langt etter. Blir nok bra når du er på møte for da er du i ditt ess vil jeg tro.

      1. Jeg er stolt av det jeg får til på treningsleiren, og sammenlikner meg ikke med de andre. Men likevel er det godt med arenaer hvor jeger i mitt ess – sånn som på kommunestyremøte i går.

    3. Bra du føler at du har hatt nytte av oppholdet selv om du ikke er den flinkeste i klassen.
      Tenk hvor mange som har det slik på skolen i gymtimene år etter år.
      Jeg har alltid hevdet meg i gymtimene, men det var noen som alltid ble valgt sist og som tydelig ikke trivdes.
      Men det er godt at ikke alle er flink i det samme. Kos deg med politikken.

      1. Jeg har god nytte av teninga, og jeg er glad for at jeg har fått muligheten.
        Jeg var en av de i gymtimene i alle år. Sikkert en medvirkende grunn til at jeg ikke ser på trening som lystbetont.

    4. Så bra at de skal lage til et opplegg med ting du liker å gjøre, når du kommer hjem. Det viktigste er å holde seg i aktivitet, og da må det være noe o.k skal man orke å gjøre det. Turer med Charlie er et flott tilskudd tenker jeg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg