Abstinenser….

Kokkejævel har fremdeles topplasseringa på bloggtopplista.  Heldigvis har han skrevet et nytt innlegg i dag morges slik at jeg slipper å skrive om analsex.  Noen ganger blir selv jeg bønnhørt.

I dag har han skrevet om abstinens.  Nærmere bestemt snus-abstinens.  Det er i utgangspunktet et tema jeg kan like lite om som analsex, men litt lettere å filosofere over.

Jeg har aldri snusa, ikke prøvd en eneste gang. Kan overhode ikke forstå hva som får fornuftige mennesker til å starte med det.  Det er bare ufyselig. Og i min barndom var det kun gamle gubber som Bestefar som drev med slikt.

Men cola-abstinens har jeg følt på.  Etter mangetiår som coca-coliker kan jeg fremdeles føle trangen, og gikk på en smell seinest i går.  Slutta egentlig da jeg fikk konstatert at jeg hadde Diabetes, men unner meg en liten halvliter en gang i blant.  Fra å ha drukket gjerne opp mot halvannen liter cola i døgnet, drikker jeg vel nå kanskje max halvannen liter i måneden.

Trodde abstinensen etter cola skulle vært mye sterkere.  Jeg var avhengig i den grad at jeg ble ukonsentrert og irritabel hvis den brune veska ikke var i umiddelbar nærhet når jeg for eksempel kjørte bil eller var på jobb.  Jeg trengte cola for å gire meg opp, hente energi når jeg skulle i vanskelige møter, og for å roe meg ned etter endt hektisk møtedag.

Jeg kutta ut colaen på dagen.  Pepsi Max og andre lettvarianter har jeg aldri likt, så det er ikke noe alternativ.  Gikk over til Bris, gjerne med jordbær og kiwi. Og det gikk helt fint! I etterkant forstår jeg ikke hvorfor jeg ikke slutta med den svarte sukkerholdige drikken for mange år siden.

Ha en abstinensfri dag!

3 kommentarer
    1. Jeg har også vært coca coliker. Og jeg sluttet også på dagen. Og jeg gikk ned i vekt. Litt 🙂 Nå drikker jeg cola uten sukker en gang i blant. Mest som helgedrikke. Utenom det drikker jeg helst vann. Og vannet bør helst ha isbiter i seg 😀 Så ja, man legger seg til mange rare vaner.
      Den der cola drikken er jo ikke akkurat kjent for å være sunn. Og den hodepinen jeg slet med da jeg sluttet, den var nådeløs. Men det gikk bra 🙂 Snus og røyking og sånt har jeg aldri drevet med. Min eneste last var cola. Men jeg husker min morfar tygde skrå.
      Godt jobba med å slutte i alle fall. Jeg tror også at det er best å slutte på dagen. Ingen grunn til å langpine seg 🙂
      Ha en fin lørdag ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg