Adventskalender

Jeg tror ikke jeg har hatt adventskalender siden Bestemor kjøpte det til oss.  Hun døde i 1986, og hun sluttet nok å kjøpe adventskalendre noen år før det.  Men i år har Gamle Gubben Grå og jeg fått adventskalender av Datteren. En riktig fin en!

Jeg har åpnet første eske med spente fingre nå på morgenkvisten.
Det er en liten krukke med økologisk hasselnøtt-krem med olivenolje. Jeg forstår det slik at det er noe jeg skal spise og ikke smøre i ansiktet. Litt usikker. Tror jeg må la Gamle Gubben Grå sjekke ingrediensene som står oppført på fransk for sikkerhetsskyld.  (Eller eventuelt bare la han prøvesmake og se hvordan det går…)

Eldste Sønn har og vartet opp med adventskalender til Gamle Gubben Grå, må jo nevne det og.
Vi er heldige og har noen flotte voksne barn.  Stolte av de, alle tre.

20 kommentarer

Siste innlegg