Afterski på Kreta.

Her kommer nok et innlegg fra meg, ja sånn for å holde liv i denne bloggen. Til tross for hele fire innlegg i går er jeg fremdeles på en 14. plass med under 1.000 sidevisninger. Antall sidevisninger suste døgn er stigende i det minste. Her må en gripe et hvert halmstrå som kan tolkes positivt, for vingen av bloggene på de tre plassene over meg har kommet med et eneste nytt innlegg på flere dager. Ja ikke på flere uker når det kommer til hun som bare holder bloggen kunstig I live.

Jeg må faktisk helt opp til Allan på plass nummer 10 før jeg kommer til en toppblogger som har klart å fornye seg. Der er det høy partyfaktor. Jeg mistenker at han har startet vinterferie og at det ikke lurer en blåmandag om mindre enn 48 timer. Han har nemlig startet afterski allerede klokka 05.30 om morgenen. (Eller muligens det er et after-afterski. Såkalt nachspiel).

Av musikken han linker til som den ultimatum after-afterski-musikk har jeg kun hørt to av låtene fra før. Det kan komme av at jeg har stått på alpinski en gang…….. Eller det var muligens en overdrivelse. Jeg sto ikke akkurat på de skiene. Men én lørdag i januar 2000 kom jeg meg ned barnebakken på Geilo med alpinski på beina en gang. Der har dere min alpinski-karriere.

Bortoverski har jeg derimot mer erfaring med. Nesten hver helg samt jul, påske og vinterferie da jeg vokste opp. Har riktignok ikke hatt ski på bena siden påskeskirennet 2019, men det skylder vi på pandemien og svært få påskeskirenn de siste årene. (I fjor var det så lite snø at det lot seg gjøre å komme til arrangementet uten ski.)

Men nå snakker jeg meg helt bort. Dette skulle jo handle om musikk, og partylåtene til Allan. De faller ikke helt i smak hos denne kjerringa. Det kan komme av at hei er 56 år, for lengst ferdig med russetida og ikke helt har sansen for flatfyll. Foresten savnet jeg En pinne for landet. Det må da være den ultimate afterski-låt.

Det går mot vår. I mange steder av landet har snøen forsvunnet. Selv om det stadig kommer påfyll her ser jeg stadig tegn på at vinteren og snøen snart er på hell. Jeg har aldri forstått den trangen enkelte har tilbå dra etter snøen når den endelig er borte. Så jeg hopper raskt til plass nummer 9 og bilder av en kjøretur på Kreta.  Det virker mye mer forlokkende enn slik og dårlig party-musikk.

Party og reiser. Det er ikke helt det livet mitt består av for tiden. Det har det vel stort sett aldri gjort. Riktignok hadde jeg en periode på 80-tallet hvor jeg var på Frankenstein eller Fossen, de to kuleste utestedene i Hønefoss på den tiden, hver eneste lørdag. Men det begynner å bli noen år siden. Reise har jeg aldri gjort mye av. For meg er det ikke det som er det viktige i livet  Jeg kan skape meg gode øyeblikk hjemme på trammen. Trenger ikke mer party enn en bolle ostepopp. Litt nedtur at vi glemte å kjøpe det i går.

På 6. plass har vi nok en blogger som ikke har klart å fornye seg. Den 4. i dag. Vi må avverge at det blir den nye bloggtrenden.

Da er drt bedre å skrive om planter. Merker meg at flere bloggere skriver om plantekjøp. Det går mot vår.!

På 4. plass kom blogger nummer 5 uten evne til fornying *sukk*.

Jeg kan ikke la bloggere som ikke blogger ødelegge dagen. Fokuserer heller på at sola er tilbake og våren rett rundt hjørnet. Vi kom oss gjennom vinteren i år og. Hold ut litt til så blir det vår.

Vår og eksotiske planter er mye mer interessant å lese om enn å lese gamle blogginnlegg.

I mine øyne slår det også polarbrød med rester etter tmfredagstacoen, men det er min mening. 17.263 mennesker er uenig med meg i det. Forstå drt den som kan.

 

 

 

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Kanskje en ide’ å kommentere bloggere som vaker rundt sperregrensen? For eksempel filosofbloggeren Apecalypso. Han kommer med nye innlegg hver eneste dag, om så mye og så mangt. Kan være irriterende for noen, provoserende for andre. uansett det kan ofte få tenkamentet i gang på morrakvisten. Et lite tips. Det kan være lurt å ha “Akademisk ordbok” tilgjengelig 😉

      1. Jeg leser Apecalypso jevnlig. Og ja det hender at jeg trenger akademisk ordbok.
        Det er en fin blogg, men min erfaring med å kommentere de på plass 100 og der omkring er at det er like mange blogger som ikke fornyer seg der.

    2. Vel, jeg synes det er å kjekt å lese blogger hvor det kommer noe nytt!
      Tenk om du hver dag gikk inn på VG og leste det samme og samme..
      Nei, takke meg til dem som presterer her på blogg, 4 innlegg på deg ,da er du laaangt over gjennomsnittet..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg