Back in business

For fem år siden fikk jeg denne klokka. Klokka er et håndfast bevis for at jeg hadde arbeidet 25 år ved røntgenavdelingen på sykehuset. Jeg var stolt og glad da jeg mottok klokka under en jubilant-middag på Klækken Hotell. I innlegget CV;n min.skildrer jeg hvordan jeg følte det den gang for fem år siden.

Nå har jeg vært på røntgen i over 30 år. De tre siste årene har jeg vært mye sykemeldt. En kropp begynner å bære preg sv flere tiår i helsevesenet. Men jeg er fremdeles like glad i arbeidsplassen min, like stolt av å være en del av sykehuset.

I morgen er jeg tilbake der jeg hører hjemme. I morgen tar jeg på ny på meg de hvite klærne og går på jobb. Etter tre uker med sykemelding skal jeg forsøke å arbeide 50%.

Jeg både gleder og gruer meg. Gleder meg fordi det er det jeg aller helst vil. Komme meg tilbake i jobben jeg elsker. Men jeg gruer meg og, for hvis det er en av de dagene ryggen er på sitt verste så blir det vondt, vondt, vondt.

Jeg krysser fingrene og håper på en god dag.

5 kommentarer
    1. Så fin klokke, det må være hyggelig å få en gave som 25 årsjubilant ☺.
      Ønsker deg en fin dag i morgen, og håper ryggen er bra.

          1. Det er jo forskjellige måter å ordne slikt på. De tillitsvalgtdagene er jo greit. Vi snakket om at 20% i hvitt kunne deles i 2 halve dager. Men så prøver vi en dag og ser det an.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg