Bakluke-loppis

I dag var vi på bakkuke-loppis på Veme. Hvis du ikke kjenner konseptet så er det at man fyller bilen med det en ønsker å selge, kjører til plassen baklukeloppisen er, åpner bakluka og selger det hver enkelt har med seg.

Jeg hadde overlatt til Gamle Gubben Grå og fylle vår bakluke. Tenkte det var bedre enn at vi skulle stå på Veme og krangle om det og det virkelig skulle selges. Gamle Gubben Grå har jo en viss redsel for å kvitte seg med skro….., jeg mener skattene sine. Jeg ble ikke overimponert over utvalget. Hadde jeg tatt ansvaret for å fylle bilen hadde vi nok hatt med langt mer.

Det var godt oppmøte av selgere på Veme. Jeg så alt fra gamle malerier, via tomatplanter, klær og leker til kunstige planter og helt nye saueskinn.  Jeg tror ikke folk hadde det helt store salget. Det var liksom ikke så mange som kom for å kjøpe. Selvsagt tok de fleste selgerne en runde for å se hva de andre selgerne hadde å by på, så litt handel ble det rundt om på plassen. Men jeg tror de fleste hadde håpet på et bedre salg. De fleste selgerne har som mål å kvitte seg med langt mer enn de handlet.

Vi fikk ikke solgt noe. Men vi kjøpte en ting, så for oss gikk dagen helt klart i minus. Jeg forsøkte å selge vinglass og stereoanlegg som “party-pakke”. Men merkelig nok vitketcdet som om partystemningen på Veme ikke var helt topp.

En av grunnene til at få tok turen til Veme for kun å handle kan ha noe med at en åpen, steikende varm gammel fotballbane ikke er det som frister mest en varm sommerdag. Det var over 30 grader, og for oss som ikke hadde telt, null sted å søke skygge..

Vi holdt ut i fire timer før vi satte nesa hjemover. Det var mer enn lenge nok for meg i sola.

Fint tiltak. Arrangørene kan ikke lastes for det litt for strålende været. Vi kommer gjerne igjen til høsten. Men da skal vi ha litt mer å selge, og ha forberedt oss litt bedre slik at standen vår blir litt bedre. Og så skal jeg ha med stol.

 

 

4 kommentarer
    1. Så innmari kult! Jeg elsker å stå på loppis; altså å selge sjøl. Har gjort det en del ganger på Hedmarken. Lenge siden sist. Og så smart med akkurat baklukeloppis. Veldig lettvint og genialt 👍 Håper det blir noe slikt i nærheten av meg også….

    2. Genialt, dette likte jeg. Krever ikke så mye. Moro…
      Jeg kunne sikkert fylt en hel lastebil føler jeg noen ganger. Andre ganger føler jeg at jeg trenger alt..Rart.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg