Bingo….

Langt bedre vær i dag, og bedre humør på denne kjerringa. Sola skinner fra helt klar himmel, og klokka er ikke mer enn 7. Dette ser ut til å bli en fin dag. Litt kaldt på morgenen. Det er 6 kuldegrader. Det går. Blir sikkert varmere i løpet av dagen.

Skal jeg følge min egen plan om å la meg inspirere av det den bloggeren som ligger over meg på bloggtopplista har skrevet om i sitt siste innlegg så skal jeg i dag reflektere over bingo….

Jeg har et vagt minne om at jeg var på bingo en gang. Tror jeg. Mener jeg var med mormoren min. Hun døde i 1972. Da  hadde jeg ikke fylt 6 år ennå. Altså ikke det helt store å skrive om….

Vi hadde en hund som het Bingo en gang. En buhund.
Den har jeg langt flere minner om. Kanskje ikke så rart.  Den bodde hos oss fra 1998 til 1999.
Bingo ja. Jeg sukker bare ved tanken. Det var litt av en hund.

Men det er ikke en hund som for lengst er på de evige jaktmarker jeg har lyst til å reflektere over i dag.
Innlegget får eg til å tenke på at det er på tide å få Påskehøna mi ned fra loftet. Ja resten av påskepynten og. Kanskje sjekke at påskelua er der jeg tror. Det er en uke til slektas påskeskirenn, og da bør den være på plass på dette kjerringhode.

 

6 kommentarer
    1. God morgen! Nå har jeg shoppet på Losen nettbutikk. Så mye fint. Falt pladask for oljelampen og ledlys. Så bra at sola kom og du ser lysere på dagen. Her har det vært ufyselig vær og det snør. Håper det gir seg snart for vi må brøyte og måkke unna snøen her.

      1. Så bra! Det gleder nok de som driver Losen Butikk. De oljelampene var flotte. Jeg må nok tenke litt på om jeg må ha noen slike jeg og.
        Huff, måking og brøyting høres ikke bra ut. Nå vil vi ha vår.

    2. Spilte bingo i syden husker jeg. Ved solsenga ved bassenget..Ganske gøy det.
      Ellers så har vi to bingosteder her i byen og det er bra med folk der. Så jeg tenker det er sosialt også..
      Folk må se andre mennesker og alle har ikke venner dem henger med. Jeg går ikke på bingo, for jeg liker å være ute..
      Fint navn på hunden deres da.
      Påskehøna må frem!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg